Hjälp med färger
Och om det skulle vara tex. kaniner, vad skulle det vara för färger då?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

gud vilka sötnosar :)
Blå beveren (ljusblå) eller Gouwenaar (Ljus gråblå) och svart mantel och blå mantel och Svart wienertecknad (svart med vita tecken)
???
Men jag har en känsla av att det inte heter samma i rått världen 
Men du är inte ute och cyklar ändå :) rots att det inte heter samma på råttor så har du ju klart för dig bilka färger det rör sig om, det är blå och svart = blue och black = bl och ba.
Teckningarna på dom svarta är striped och husky roan + nån european berkshire. Dom blå slår blixten så hårt att det är svårt att se men jag såg nån hooded, nån striped och kanske tom. eubk.
Men när dom är så små och man använder blixt så blir det svårt att se teckningarna ibland. :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jätte svårt att se på de ljusa vad de har för exakt färg. Vad har föräldrarna? Vad ligger det bakom? Rätt hård blixt.
Någon blue är det mest troligen men ser så ljus ut. Nästan powder/sky blue ev även russian silver, platinum osv.
Mer bilder när de är nån dag äldre hjälper nog :-D
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
tror en är champange hooded.
och husky roan är ej säker dock dom är för små att se helt säkert
champange hooded??????????????????
Min blogg: SweGizmo.se
#7: I stället för att bara upprepa det hon skrev med arton frågetecken kan du ju fråga henne vilken råtta hon tror är champagne hooded och varför hon tror det. Det där ser ganska otrevligt ut, tycker iaf jag.
den som ligger neråt till vänster. men det e vad jag tycker
En hög med blue hooded/husky roan samt black hooded/roans :-D
Åh tusen tusen tack <3<3
- Jag håller på att lära mig detta med råttornas färger
Hehe.. när kommer säljes annonsen ;-).. vem är föräldrar ;-P.. Letar själv smått.
Tyvärr är alla redan tingade, eller ja tyvärr och tyvärr är det väl inte :) Jag brukar inte lägga ut annons utan när jag finulat ut mitt mål så förvisar jag mig alltid om så jag har minst tio intresserade. Jag avlar enbart på hobby nivå och detta är min andra kull sedan 2006.
Föräldrarna är Petson och Tina, två underbara råttor som är uppfödda av Marieberg ( ej registrerade i srs men medlem)
(Nu ska jag försöka mig på detta med färger och se om jag har rätt eller fel, rätta mig hemskt gärna ifall jag skriver fel namn på färgerna nu)
Petson är Black, white berkshire. (Svart med en vit fläck under magen samt vita fötter bak och även fram)
Tina är Albino (Kritvit med röda ögon)
Tinas föräldrar var mor Albino och far creám färgad
Petsons föräldrar var mor black hooded far black, white berkshire.
Målet för mig var att försöka behålla black, white berkshire. Älskar den färgen och älskar föräldra råttorna Tina och Petson som är kanon härliga råttor.
Tyvärr bor jag i Värmland och utbudet av uppfödare här är inte stort alls. Det finns dom som har det på hobby nivå precis som jag.
:-).. Intressant. Då finns det ju chans att det inte är roan utan bläsat.
blue hooded. så snygga *drools* vill ha dom
#17 åh gud vilken söt bild:D
Min blogg: SweGizmo.se