Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 352 ggr
[FrejaGna]
0

Liten "introduceringsfilm" :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag på alla hjärtans dag blev Berits bebisar 5 veckor, och 3 tjejer har redan hämtats (saknar Rynkar på näsan), och då var det ju bara Berit, Ulla (min hona) och lilla Lis kvar av honorna, o Lis flyttar inte förrän nästa vecka. Så jag tyckte det var dags för dom tre att flytta in i stora buren ;)

Så nu har jag spenderat dagen med att städa buren, och nu precis flyttade flocken plus Berit och hennes två bebisar in! :) Det gick bra och jag är jättenöjd med att inga bråk uppstod och att ingen gav sig på Berit. Inte ens Afro, som har problem med nya råttor i flocken och brukar vara riktigt elak var så jobbig, lite smågnabb bara från henne. Men alla andra har det gått superbra med :) Vilket är kul eftersom tre av honorna i flocken är unga tjejer som jag aldrig introducerat något för, så känns skönt nu att dom inte gjort nåt mot bebisarna :)

Filmade iaf en liten film, eller ja, många småfilmer och klippte ihop för er som vill se. :) Blir väl som en liten film där ni kan se min bur o mina råttor, lite presentationsfilm men samtidigt som en slags introduceringsfilm eftersom jag precis hade satt in alla råttor när jag filmade, kanske nån minut innan. Fast nu var dom ju mest intresserade av att utforska buren, som kanske syns :P

Bebisarna är för övrigt, om det inte syns av storleksskilladen, den släta agouti eubk dumbon (Ulla), och den rexade agouti hooded dumbon (Lis). :P Mamma Berit är den svarta eubk rex dumbo :) Dessa bebisar och resten av flocken har alltså aldrig träffats före den här filmen, Berit har dom ju dock träffat förr. 

Så enjoy lilla filmen med söta tåttisar :P och ja, jag vet att jag filmar oerhört hackigt och fram o tillbaka och hit o dit :P

http://www.youtube.com/watch?v=iYffLxVAkvM