Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1257 ggr
BatmansMatte
0

lite hjälp!

jag undrar vad det är för färg och teckning på mina råttor?

BatmansMatte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

visst går det lättare om man bifogar bilderna :P

BatmansMatte
0

hon har en fläck mellan skuldrorna också, som är i samma färg som dom på huvudet, annars helt vit

mikeiko
0

jag skulle gissa

1. mink

2. grey husky roan

men kolla vad andra tror också :)

Itchy
0

jag tkr att 1 se ut som enblue eller powder blue…coh den sista en roan…striped eller husky syns inte

You can't spell Bitchy without Itchy

zickan
0

1, ser lite illa men tror det är en väldigt ljus blue. typ powder blue. eller bara silverad blue.  men ja det kan ju vara mink också men borde nästan vara lite brunare i pälsen då. teckningen ser helfärgad ut, ev eubk.

3. mycket svårt att se både färg och teckning. kanske någon mer bild på hur ryggen ser ut?

Dvs om det endast är två prickar i ansiktet eller om det följer en linje ned mot svansen och hur bred den linjen isf är. färgenär också lite svårt att se. möjligen en black/svart.

#3 finns inget som heter grey ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Siste kan vara en typ en patched, dålig capped osv. en bild på ryggen kan avgöra den saken :-D

mikeiko
0

Ah jo, borde vara en blue nånting på 1an, jag tycker ofta att det kan vara svårt att se skillnad på vissa blue och mink dock o.O

@zickan Hahaa, nä men, blue husky roan då? Vad kallar man grå, när det definitivt inte är svart på en roan?

zickan
0

#7 är jätte svårt att se skillnad på mink och blue ibland. speciellt när man är trött och kortet lite suddigt.

roan finns ju i alla färger. grå kan vara att det svarta blekts redan. kan vara graphite, russianblue, mink, blue.. väldigt svårt att säga alltid på äldre roans om man inte har bild på dom som yngre.

BatmansMatte
0

Jag har också funderat på om han kan vara en powder blue.

hon på andra bilden har bara dom fläckarna i ansiktet och en nästan helt rund prick precis mellan skuldrorna som är i samma färg som dom på huvudet

Lancia
0

#9, men färgen bleks, eller?

BatmansMatte
0

roan har en gen som bleker färgerna ja.. jag vet inte hur gammal hon är eftersom hon kommer från djuraffär

zickan
0

då är det inte roan. mest troligt patched eller liknande. Lite dålig på dom där teckningarna.

Lancia
0

#11, jo jag vet att roan bleker färgerna men jag undrade om färgen bleks på din hona eller ej.

BatmansMatte
0

jaha du menar så :P inte när ja haft henne, men ja har inte haft henne så länge typ 4-5 månader eller nåt sånt

BatmansMatte
0

Här är en bild på hennes rygg, förutom dom 3 fläckarna är hon kritvit

Itchy
0

hon ser ut som en patched

You can't spell Bitchy without Itchy

nello4ever
0

Vill någon förklara för lilla mig vad en patched är har ingen aningSkäms

zickan
0

Det är en teckning. Helvit råtta förutom små ringar av färger. Oftast täcker en ring stor del av ansiktet. Men kan även vara två ringar. Sedan små ringar kan finnas på resten av kroppen om jag inte mins fel.

Dramatik
0

Är det inte bara en black striped roan missmarked då?:)