Småkillar vs gammgubbe
Sen lillebror gick bort har Charlie fått vara ensamm så det kommer komma 2 småpojkar på fredag. Nu undrar jag om det är någon med lite mer erfarenhet än mig hur det är nar man ska sätta dom tillsammans efter ett tag i skilda burar.. Tänkte mest på ålderskillnaden eftersom dom är precis leveransklara och charlie är lite över 1 ½ år.

Gör som man alltid gör om man är osäker, låt dem träffas ett par gånger på ett ställe där den äldre inte brukar vara, när du ser att allt går bra så storskrubba buren och sätt ihop dem. Har den äldre hanen varit med om introduceringar förut så du vet hur han brukar reagera?
Qui dormit, non peccat
Jag har två äldre gubbar:P och skaffade en till liten nakenfis kille på 4månader och det gick inte alls, det funkade utanför buren och i buren dagtid… Men sen på natten hade lillfisen fått riv och bitmärken överallt:( jag hade låtit dom träffats innan å städat allt osv men det gick inte ändå. Tror att den äldre råttan ville skydda sin bror som är blind och halvt döv. Han har alltid skyddat honom:)
Så det blev att skaffa en ny bur åt nakenfisen å en ny kompis:P så ja fick 2råttor i en:) Hittade som tur va en kille på 2månader å dom älskar varandra å busar å tokar sig hela tiden:D Dom äldre ligger mest å slöar bara:P
Verkligen världens mest underbara lilla råtta Ferry(nakenfisen). Aldrig varit med om mysigare råtta. Så roligt å se när han å kompisen Douglas busar:D
Nej han har bara varit med lillebror förut så han har aldrig blivit introducerad förut men vi får se hur det går.. Har ju alltid gått bra förut så det är inga oklarheter annars var bara nyfiken om det var något spec med åldersskillnaden så får vi hoppas att han inte är allt för tjurig eller rättare sagt jag får hoppas ;) Men vill inte att han ska vara ensam han är jätte deppig sen brodern gick bort :(
Mina pojkar har jag aldrig haft problem med när jag ska sätta ihop dom.. Brukar låta dom träffas i badkaret först, och om det går bra så sätter och in den lilla i buren och dom struntar i honom, som om han redan var en av dom.. och till sist så slutar det alltid med att den lilla sover med min gamla mysgubbe sam :)
Men låt det ta sin lilla tid, och funkar det inte så funkar det väl inte.. antar jag. Men jag hoppas på att allt kommer gå fint :D
Små stjärnor lyser också i mörkret.
JO men jag är jätte kinkig… Hans huvud e lika stort som hela dom.. Jag e kinkig att han biter ihjäl dom.. Hmm har aldrig vart så kinkig förut som jag e nu.. Nu står burarna brevid varandra iaf men jag får se när jag vågar låta dom träffa varandra… Som sagt dom e 6 veckor och han 1,5 år..