Vilken helvetes dag!:(
Skulle till vet idag med min ena råtta som fått lunginflammation. Igår blev han sämre så jag ringde direkt idag.När jag skulle åka dit började han gapa och kunde inte andas och började bli blå:(
Jag rusade in med honom men det fanns inget att göra, han hade vatten i lungorna och höll på att kvävas, så han fick en spruta direkt:( Helt fruktansvärt!!!!!!
Så jävla hemskt:( Nu sitter hans bror här helt ensam å är lessen:( Dom va alltid tillsammans, inte ifrån varandra en sekund:( Och Dennis som dog blev alltis skyddad av brorsan:( Så fruktansvärt nu:(
vad är bäst för honom nu? en unge eller en vuxen i samma ålder som sällskap? En unge då blir ju ungen ensam sen eftersom det är stor åldersskillnad. Lukas som e kvar är 1,5år.
men en i samma ålder går väl inte att sätta ihop antar jag

Nej, vad tråkigt :( stackarn!
Mitt tips är att försöka hitta en jämngammal råtta. Men risken är ju då att dem inte kommer överrens, å andra sidan så är det ju som du skrev i andra inlägget.. Om du köper en unge så kommer ju den att bli ensam senare. Du skulle kunna köpa två unga syskon, för då har dem ju varandra resten av deras livet förhoppningsvis.
Fy vad tråkigt! *tröstkramar*
Jag skulle nog säga två ungar eller 1 ungefär jämngammal, visst kan en vuxen funka! Men det är ju inget 100% säkert heller, Jag skulle antingen tagit hem och testat/lånat hem en eller 2 ungar =)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
okey, ja om någon har en jämngammal kille nära borlänge får ni gärna säga till. eller två småttissar. Känns inte rätt heller att köpa en unge pga att den inte kommer kunna leka å busa som han vill eftersom lukas är för gammal för sånt:) han är mest en slö hane och en bebis ska få busa med en jämngammal tycker jag. så gärna om någon har en lite äldre hane.

kan du inte köpa två bebisar då? så kan dom va sälskap till honom men leka me varandra =)
det finns en uppfödare i borlänge som jag fått en underbar hona ifrån, zilverstarrats hon kanske har någon äldre hon kan ge bort/ sälja jag har hennes nr om du vill ringa henne =)
#6 buren e för liten för två tycker jag. jag har hört med henne och hon hade ingen råtta tyvärr:( lukas bara ligger å är lessen nu, han anföll mig när jag skulle sträcka in handen:( han har aldrig gått ihop med någon annan råtta än sin bror han har alltid bitit dom å bråkat:S å nu verkar han helt förstörd:( vet inte vad jag ska göra så han blir glad nu:(
provade med en råttunge på 2månader förut å det gick inte, jag skläppte ihop dom med alla regler utanför buren först å tvätta allt osv men det gick inte ens fast den va 2månader…så jag vet faktiskt inte hur ja ska göra:(

vissa råttor som mist sin kompis de bott med hela livet accepterar aldrig en ny kamrat…jag har en sån hona hemma hos mej just nu…hon vill inte ens evta av ngn av hennes systrar :(
You can't spell Bitchy without Itchy
#9 vad gör man då?? Ska han bara ligga å va lessen?:(