Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 801 ggr
Korpglugg
0

Transportbur typ zoobutikernas

Någon som har en bild eller länk till en bild på en sådan där liten platt transportbur i trä, som zoobutikerna brukar transportera fåglar och smådjur i?

Har försökt googla, men har "bara" sett hela världens alla andra plasttransportburar.

[veralera]
0

Menar du en sån i masonit?:P

zickan
0

jag har en stående i gamla lghten. fick en råtta i den från ludvika zoo som skulle avlivas. var helt nerkissad och minimal liten bur för en vuxen hane. men han var skit go och bor nu hos huldan :-D

men kan fota den när jag åker dit nästa gång om jag kommer ihåg det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Korpglugg
0

#1 ja, jag tror det

#2 Ja tack. Om inte någon hinner posta en länk eller bild före :)

AnnicaL
0

Här är en länk till zooimporten, tror det är sån du menar..?

LÄNK

Korpglugg
0

Tack!

Men det är inte exakt en sådan jag tänkte på. Den jag tänker på har nät på båda sidorna, och, har jag för mig, draglock i taket.

Men det var bra med denna bild också.

Jag håller på att tänka ut hur jag vill bygga en transportbur, det är därför jag vill se bilder :)

Det är alltid bra att komma på vissa detaljer INNAN man är klar eller har fått erfarenhet genom användande. Så slipper man bygga fler.

Jag hade en idé, men den innebar att det inte fanns något tak som skydd (nät förstås, men inte heltäckande tak någonstans, kan väl kännas utlämnande).

Förstås ska den inte vara så där platt och miniliten, utan det är detaljtips jag letar efter.

Itchy
0

att bygga en transportbur i trä är nog ingen jättebra idé då den kommer att bli väldigt nerkissad fort…

You can't spell Bitchy without Itchy

Korpglugg
0

Men med mycket lack?

Itchy
0

jo men då kan råttorna få svåt att få fotfäste i buren…och personligen tycker jag att de i plast som söljs i butikerna är mkt bättre…

You can't spell Bitchy without Itchy

Korpglugg
0

#8 ok, jag ska ta med detta i beräkningen när jag bestämmer hur jag ska göra.

Jag hade tänkt lacka och sedan ha tidningspapper på botten, eller annat om det finns bättre.

mysanfbg
0

Jag fick min senaste råtta i en sån bur:) men vet inte var man kan få tag på en annar:/ Det hade vart en fågel i den tidigare och så tyckte hon att jag kunde få lille nisse i den:)

[veralera]
0

#6 Det beror ju också på hur långa resor den ska hålla för:P