Blomsterkullen från Ladyinred
Jag letar efter fler här på RIF som har råttor ifrån ladyinreds blomsterkull.
Är nyfiken på vilka som har och ni får gärna presentera dem lite.
Här hemma finns en rexad tjej som heter Yllis. En pigg tjej med glimten i ögat. En busig fröken som har myror i brallan. Tyvärr fungerar hon inte med dom yngre råttorna här hemma. Hon jagar dem runt, runt i buren så dem skriker. I början såg det ut att vara lek men det trappas upp och hon blir värre och värre. Därför är jag nyfiken på hur era fungerar med andra råttor. Hur dem bor och om någon känner igen detta beteende.
Jag har två killar här hemma. Den ena är väldigt frammåt och nyfiken. Inga gränser där inte :P Han kastar sig handlöst från axeln ner i soffan om han känner för de. Den andra är mer försiktig och är helst i eller nära buren men kommer fram när man öppnar luckan.
Båda har funkat bra vid introduceringar. Dessa två va mina första hanar och efter dom flyttade in har de flyttat in 2 hanar till i buren.

#1 Vad roligt att det går bra! Vad var det för hanar som flyttade in efter, yngre eller äldre?
#2 De va två yngre hanar har inte testat att sätta ihop dom med äldre än.

#3 Ok! Kan du inte berätta sedan hur det har gått? *nyfiken*

Jag sitter med en liten Facelia tös här hemma!
Hon är nyfiken på allt, och en ganska så tuff tjej, gav sej på dom äldre bland det första hon gjorde när hon kom in i den buren, men hon åkte ner i backen av mina tillslut och nu är hon "bara" på yngre, men börjar lugna ner sej otroligt mkt där, och nu är det mesta bus faktiskt!
Mot mej är hon go, men inte mkt tid att sitta stilla än sålänge! om man inte börjar moscha med huvudet på henne, då somnar hon ganska så fort! haha
skoj och höra om dom andra!
hur växer era!?
tycker min tös är trögväxt! fast dom va ju ganska små överlag….

#5 Det låter som lilla Yllis det där ;)
Aktiv och spring i benen på. Hon ger sig inte heller på dem äldre utan dem yngre.
Yllis är inte så stor hon heller. Hon har god aptit men är ganska liten. Jag skyller det på hennes sätt att vara i rörelse mest hela tiden. Inte på ett stressigt sätt. Men väldigt pigg och framåt :)
Igår när jag hade henne ute så sitter hon stilla i mitt knä och myser för att plötsligt bara hoppa rakt ut och "flyga" mot burgallret. Vad rädd jag blev då ;) Det var liksom över en meter hon hoppade rakt ut, bara sådär haha
#5 Mina två är också ganska små.
#6 Haha de låter som mina 2 :P Den ena kan hoppa väldigt långt bara för att få komma till buren och den andra är så nyfiken på allt att han bara kastar sig handlöst ut i luften om han vill någonstanns.

#6 och #7 ett gäng stuntråttor med andra ord! ;)
#8 Haha ja :P

En perfekt beskrivning av Yllis!! Haha!

japp Facelia är inte direkt orädd av sej heller! haha
Min tjej går inte att få upp i vikt. Varit hos vetten med henne men det var inge problem. Hon är väldigt tunn trotts många försök att mata upp till lite mer mage. Väldigt liten i kroppen också. När jag valde ut henne var hon den som inte pep alls av de tre jag valde mellan. Men nu är hon riktig liten piplisa och inte allt för snäll mot de andra :-/. Vet inte om stressen att sätta ut henne i foderhem eller om det är det som ligger bakom i stammen som gjort att hon barberar sin kompis.
Den tjejen som bor i norrköping är en riktig piplisa och väldigt feg. Lite större än min tjej i både kropp och mage. Sitter även hon just nu i foderhem men hörde i förrgår att foder hemmet inte gillar henne så hon får skickas hem till ägaren igen. Ser inge gott ut för den tjejen då det var lite andra strul med. Funkar hon inte hos sin ägare om hon kommer dit lät hon avlivas.Blir tjejen jag har värre med både barberingen, svårigheten att hanteras och bo med andra råttor värre än vad det är nu ligger det risk att hon ev får somna in också.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Min tjej ställdes ut på lucia i pet. Var nära på Ab men de satte snällt nog A ändå.

#12 tycker mkt tyder på en i regel svår kull, ungarna är svårhanterliga, hoppas o flyger lite som dom vill, dominansproblem….
i vissa fall, hur svårt och hårt det än känns så är ju faktiskt avlivning det bästa alternativet så djuren slipper lida….
#14 en hane är lite enklare att kastrera än en hona. Men nu ligger det ju även problem på mer än ett område. även barbering på min vilket jag hoppas bara är på flytt stressen. men troligen inte med tanke på det bakom. och det försvinner nog inte med kastrering.
mamman kommer ju ifrån mig och hennes kull är det inge problem med. men själv valt att inte avla vidare på någon vilket resten av ägarna till syskonen också valt att avstå ifrån.