Råd ang. "vaktig" råtta
Behöver lite råd ang Mino. Jag ska omplasera mina råttor pga alergi, men eftersom Mino har haft först en period där han börja vakta buren, för att sen sluta, och nu har han haft en till där han börjat bitas. Men som han nu bara slutat med. Han har aldrig försökt bitit utanför buren utan vart världens mysigaste och snällaste. Nu börjar jag vela om jag värkligen ska ta bort honom och ge honom en chans till.
Så behöver lite råd från lite mer kunnigt folk. Vad hade ni gjort? Och kan det va så att han bara testar lite? Han är ca 6 mån.
Ingen som har något råd? eller vart med om liknande? Han är supergo utanför buren, och sista dagarna har han vart som vanligt och kommit ut och vart framåt. Det kanske inte ens är möjligt att omplasera en sån råtta?

Puttar för pojken!!

Näe jag hade inte omplacerat en råtta som visar sånna tecken oavsett hur trevlig han är just nu. Det är en stress att flytta till en okänd, vilket inte brukar funka bra med ostabila råttor. Visserligen flyttar han med burkamrater men ändå.
Om du väljer att omplacera, se då till att den nya ägaren vet om allting på gott och ont, så personen vet om hur det kan gå.
Qui dormit, non peccat
Jag har hittat en tjej som vill ha dom båda.
Självfallet berättar jag allt om honom, vart han kommer ifrån och hans temprament. Kan hoppas att det funkar och han fortsätter utvecklas framåt som han gjort dom sista dagarna.