Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 595 ggr
chiyo
0

Kom tillbaka Bella

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade Bella fick i tisdags somna in och jag vet att det var det bästa jag kunde göra för min älskling.

Hon hade länge varit grovt överviktig, men det var inte det största problemet. Allt fett satte sig bara på ena sidan så hon hade en "fettklump" som säkert vägde lika mycket som hennes kropp. Det var väldigt tungt för henne. Hon hade problem att röra sig och tvätta sig. Jag såg verkligen hur jobbigt det var för henne att hålla uppe sin kropp, det gick inte. Hon hade problem att ta sig upp i hennes hängmatta som hängde precis ovanför marken och att ta sig upp till den översta våningen via stegarna för att sova med de andra råttorna slutade hon också med. Detta är inget värdigt råttliv! Hon förtjänade något så mycket bättre! 

Hon hade också 3 knölar varav en växte märkbart.

Eftersom jag sedan många månader tillbaka varit väldigt hård med maten, skippat kolhydraterna. Motionerat henne genom simning och annat men inget hjälpte så tycker jag inte det var värt det. Hennes slutvikt var 923 g så ni kan tänka er själva hur det måste ha känts för henne.

Även om hennes allmäntillstånd var bra så ville jag inte att hon skulle börja lida på riktigt. Hon fick börja sitt liv bra och avsluta det innan det gick för långt.

Kärleksfullare råtta fanns inte på denna jord. Hon var alltid så godtrogen mot en fastän man varit dum och simmat henne osv. Hon pussade en alltid vad man än gjorde mot henne. Jag fick göra vad som helst med henne utan att hon protesterade. Hon har satt stora spår i mitt hjärta och jag kommer aldrig mer hitta någon råtta som henne. Hon var min första råtta så det känns verkligen jobbigt. 

Det kommer ta tid för mig att arbeta mig genom min sorg jag känner nu. Världen är så orättvis. Jag känner mig som världens dummaste även om det var för hennes egna bästa.

Vila i frid min älskade Bella! Detta inlägg tillägnar jag dig för att visa hur mycket du betydde/betyder för mig. Du är saknad av hela familjen. Nu får du äta hur mycket mat du vill och leva ett riktigt råttliv igen. Hälsa Coca, Zingo och Donna! Jag kommer aldrig glömma dig! 

Jag älskar dig

Emmieline
0

beklagar sorgen

hus-musen
0

Beklagar..

Qui dormit, non peccat

Absinthe
0

*tröstkramar*