OT - nytatuerad!
Har skaffat mig min första tatuering och tänkte att ska det vara, så ska det vara ordentligt!
Gjorde inte alls så ont som jag trott att det skulle kunna göra, men ja, det svider rejält. Och på insidan av handleden blev det till att bita ihop…
Väl hemma kunde råttisarna inte lämna bandaget ifred haha, och nu måste jag ju smörja in tatueringen med "tattoo goo" (en sorts vaselin) flera gånger om dagen…så nu vill råttisarna inget annat än försöka äta på armen XD

Tjusigt! Vem gjorde du den hos och vad kostade den? :)

snyggt 8D
You can't spell Bitchy without Itchy
#5 Tack! Gjorde hos Ted på Teds Tattoo i Upplands Väsby utanför Stockholm. Gick på 1500 pix :)
#6 tack! ^-^
Schnyyyggt! Jag vill oxo! :)

Den var litet annorlunda.. Otroligt smakfullt motiv, skirt och vackert utan någon som helst tendens till att bli för mycket. Grattis! Till idén och att den satt väldigt bra på dig.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
Väldigt snyggt! Har du någon historia bakom den du kan tänka dig att dela med dig av? :P
#7 Ahh jag har en kompis som gorde sin tatuering där =) Dom är riktigt bra.
Riktigt snygg va den. =)

fan vad snygg=):D
#9 taaack! ^-^
#10 Tack!! Glad att du ser den så, för det är så jag tänker med tatueringar. Jag har alltid velat tatuera mig, men inte kunnat se mig själv i standardmotiv på standardplatser på kroppen. Ofta ser det ju bara ut som om man satt på sig ett klistermärke menar jag. Jag ville integrera motivet med kroppen, och är svag för grafiskt, silhuetter och ville ha något med rörelse i. Och ja, jag gillar såklart att den är unik och annorlunda :)
Jag vill/ska tatuera ett porträtt av mitt marsvin som gick bort 2006..
Men det blir ju aldrig så att jag letar reda på någon tatuerare som är duktig på just djurporträtt, hehe.
#11 Tack! Hm, ja det är väl mest som jag berättade i förra posten, att jag alltid velat, men inte kommit på varken var på mig själv eller vad jag skulle ha tatuerat. Den här idén bara kom till mig, och kändes direkt helt rätt. Jag gillar att den inte är som de flesta tatueringar - typ en blaffa mitt på någon kroppsdel som ett ditsatt klistermärke nästan - utan att jag kunnat integrera den med armen på ett sätt som gör att den känns mer levande och unik.
Jag har alltid varit svag för mer grafiska motiv, silhuetter och elledningar (haaha vet inte varför men de är snygga och representerar på något sätt modern tid). Jag ville ha något runt handleden, som ett armband lite, men att inte bara ha det så, utan låta den fortsätta ut mot armbågen och ge den lite liv. På så sätt är det egentligen en stor tatuering (handled+arm), men utan att den blir som en extratröja. Mer så "kroppen som en canvas".
#12 & #13 Taaack! :D
#15 naw ^-^
Okej :)
Snygg!
#7 Är dom bra? Funderar nämligen på att pierca mig där ^^
Medarbetare på Sphynx iFokus
Tack! :)
Ja för mig var det lite långt att åka bara, men om du bor åt det hållet så? Jag tänkte att en bra piercingstudio kan du nog hitta närmre stan om du vill :) Var/vad hade du tänkt pierca?
Jätte snyggt! Gillade det, speciellt fåglarna som flög iväg. Fint att du gjorde det i svart också :)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
#21 Jag bor i Väsby så det är inte alls långt för mig ^^
Jag har tänk att pierca septum, är inte helt 100 men tror det :)
Medarbetare på Sphynx iFokus
Åh den var JÄTTEFIN!
#23 haha ja men om du bor så nära så är det ju givet :)
#24 Taaack! :D

#23 pierca dig inte på teds :< dom är bra på tatueringar men är jätte dåliga på piercingar… åk hellre till east street i stan
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
#26 Ooooj dåliga erfarenheter? o.O

inte jag.. men min mamma..
hon har piercat naveln där..
första gången blev det jättesnett, hon gick tillbaka och gjorde om den.. det blev snett igen, då gick hon till east street och då blev den rak
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
#28 Men shit…pinsamt dåligt!
Jag piercade mig där och jag tyckte de va jätte bra. Han som gjorde de verkade jätte seriös.
Något jag reagerade på var att en av dem hade ett klistermärke på sitt skåp med ett hakkors i ett hjärta…men jag ville inte fråga om det, orka ta debatten om hakkorsets "ursprungliga betydelse". :/

Fan vad nice! :D:D Vill också tatuera mig igen :( synd bara att det är så dyrt:P
Vilken fin tatuering TS
Jag har tatuerat mig 2 ggr på teds och piercat mig 2 ggr där och jag har bara positiva erfarenheter =)
/Alexandra
# 32 och 33 Tack! ^-^
#32 Om man slår ut det på en livstid så är det ju egentligen billigt :)

#34 Hehe jo det är ju faktiskt det:P Det är lätt värt det^^