Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1362 ggr
Tislan
0

Sova på huvudet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag blev jag riktigt rädd.

Gustav & Gabriel sov tillsammans i sitt hus som vanligt. Men när jag tittade in i huset igen sov Gustav på huvudet invikt mot kroppen om ni förstår hur jag menar. Jag blev livrädd över att han var död för jag visste inte att råttor sover så ibland? Så jag petade på honom med fingert men han rörde sig inte. Fick verkligen panik så att jag började gråta. Då lyfte jag på huset för jag tänkte är han död måste jag plocka ut honom därifrån.

Väl lyftandes på huset vaknar Gustav till och dom båda tittar frågande på mig. Vad gör du matte? Tycktes dom undra.

Ja ni förstår vilken lättnad det var när dom både vaknade till.

Men, sover råttor på huvudet ibland?

Mysnosar
0

mina råttor sover hur som helst så ibland undrar man om de har ben i kroppen;)

fiffiluren
0

Det gör dom :) Fullt normalt, kan se både roligt och obekvämt ut men dom verkar tycka om det :)

Tislan
0

Haha Okey :)

mysanfbg
0

Min ena råtta sover oftast på huvudet, inrullad precis som en boll :)

mikeiko
0

Jadå, ibland sover de som små bollar, det är normalt :)  En av mina sover alltid så!

Zolah
0

jag brukar ha en hel hylla full med 'snö bollar' jag x3

Pony
0

Lite OT kanske :oP Men en gång för länge sedan när jag kom ut i köket en oerhört solig morgon (buren stod tillfälligt i köket och råkade hamna i solljuset) så var jag övertygad om att min Bart var stendöd!
Han låg helt avslappnad på rygg, mitt på burbottnen, benen och armarna helt slappa åt höger och vänster.. såg död ut.
Men nja, död var han ju inte, snarare utslagen av hettan! Tur att jag gick ut i köket så tidigt den dagen hehe :o)

Angeln--89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på en av mina honor när hon ligger på huvudet.

[lucke]
0

GullgummaKyss