Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 572 ggr
AnnaRamnemark
0

2 Honor sökes nära halmstad

Jag söker efter 2 rått honor i närheten av halmstad. Jag skulle kunna åka upp till göteborg eller neråt till malmö. Men jag letar efter en speciell färg. Jag är inte så jätte bra på färger men jag tror den heter Huski roan eller roan. Minst en sådan färg skulle jag önska. Råttorna skulle jag vilja ha som ungar (då dom får lämna sin mor). Bara att höra av er till mig.

Mvh Anna

hus-musen
0

husky roan är en teckning och inte en färg. Är det någon speciell färg du är ute efter?

Qui dormit, non peccat

AnnaRamnemark
0

Ok då vet jag de, den färgen du har på råttan på bilden. Det är ungerfär den färgen jag vill ha. Trodde den hette huski roan, har nog fått fel info när jag letat. Men Huski är väll ljusare färg, för det säger man iaf till Roborovski den ljusa varianten som man avlat fram de sensate åren.

Kalli
0

Husky är teckningen, Roan betyder att färgen bleks när råttan blir äldre. Jag gissar att hus-musens råtta är/var Black eller möjligen Agouti (fast det kan nog hus-musen svara på bättre).

KickanW
0

Husky är en teckning, roan är en blekgen som gör att råttan successivt blir vitare och vitare. Antar att du tänker på en råtta av färgen black eller agouti, det spelar ändå ingen större roll eftersom alla roans rätt fort blir gråa :)

AnnaRamnemark
0

Ja precis. Hittade en tråd med bildtrådar på alla färger och teckningar här. Så hittade jag de jag ville ha under fliken Husky. Såg att Hus-musen hade skrivit och lagt upp bild där. Där hade hon en bild på en råtta som var black husky roan. Vad säger man vad man letar efter då så folk förstår? Är det då Black/agouti husky roan, för som du (kickanW) skrev dom bleknar ju så det spelar ingen roll om det är Black eller agouti. Är dessa roan mörka i början då eller kan man se att dom är roan från början?

KickanW
0

Ja, säg att du vill ha en roan bara. Finns två teckningar som är kopplade till roangenen husky och striped. De är väldigt lika varandra.

Det är så man ser att det är en roan, plus att ögonen ser lite annorlunda ut.

AnnaRamnemark
0

Då hade jag nästan fattade det rätt från början då typ. För det är roan jag vill ha. Detta var lite jobbigt haha, men jag tror jag fattat detta nu. Letar efter minst en roan, blir det då, den andra honan spelar ingen roll vad det är för färg, Blue var en fin färg såg jag.

hus-musen
0

#3 stämmer bra det, killen på bilden var en black husky roan=)

Qui dormit, non peccat