Köpa ny bur!
På fredag ska jag köpa en ny bur. Har funderingar på någon av följande:
2. http://www.zoovaruhus.se/Ovrigaburar.htm
(Burarna Cleide, Martina eller Giada)
Har någon erfarenhet av dessa? Vad jag vill veta är om de är lättstädade och hur brett det är mellan gallret- om råttungar/små råttor kan ta sig ut?
Tacksam för alla svar, även tips om andra burar (dock inte voljärer)!

Den första är nog lite onödig ( tycker jag ) då du kan få en stor och fin voljär för samma pris
Fast du bestämmer ju såklart 
zooplus.com - då får du det dubbla av furet typ

#2 Jag köpte en furet tower där och den rekommenderar jag verkligen , fick den för ungefär samma pris som XL:en . Bara några kronor emellan .
#1 Nja, jag kan tänka mig att ge runt 2000 kr för en "vanlig" bur- bara den är praktisk! Inbillar mig att det skvätter ut mer från en voljär, plus att jag nog vill ha buren på en bänk…
#2 och 3
Hm, jag ska åka till djuraffärer och köpa där är det tänkt- får skjuts. Plus att jag vill se vad jag köper, i butik. Och furet tower är säkert bra, men är nog ändå mer inne på en vanlig, stor bur…
3 - har en sådan själv också, blev som förvånad att inredning följde med :)
5- ok, men det är nice
#6 Verkar som att alla furet-burar har inredningen inkluderad- vilket är jättebra :) Jag hoppas att de andra burarna också har det. Hur brett är det mellan gallret på furet tower?
jag har tyvärr ingen linjal, men den är iafl inte tillräckligt stort för att det ska komma rymlingar. - plus så kan man låsa dörrarna på ett smart sätt ^^
Kan småttingar komma igenom 1,5 cm tro? Furet XL har den gallerbredden tydligen…
Har haft en furet xl och ja de kommer igenom men går alltid in igen, sen blir de stora snabbt så de inte kan komma igenom. 
9- furet tower och furet XL är samma sak, bra det att man har två av den på varandra

alla råttägare jag vet som har furet tower är mycket mycket nöjda med den!
Hmm, min nuvarande bur har 1 cm gallerbredd, vilket jag tycker är perfekt. Hoppas på att hitta en stor bur med den bredden…