Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 518 ggr
Zolah
0

Nu ska vi bråka!

En av mina äldsta honor är på gräl humör, har inte varit såhär tidigare. hon bråkas så pass att dom andra börjar skrika,  och jag vet inte riktigt hur jag ska göra med detta. Hon lyssnar inte  förens jag kommer til buren, testade att plocka ut dom yngsta en stund för att se om hon var sur på dom. Men då börjar hon tjaffsa med sin syster istället.

<Buren är nyligen rengjord och allt, och visst har det pipit förr.. men som sagt nu skriker dom. tog ut henne för att ge dom andra en paus, och nu är det tyst i buren. Medans hon springer runt på mig. Hon känns fortfarande lite spännd men annars beteer hon sig som vanligt. är det engångs förteelse eller visar hon på agressivitet? och är det något jag kan hindra?

råd?

Zolah
0

tror jag sätter henne i egen bur medans jag är i skolan, utifall att

hus-musen
0

Ja hon verkar ju inte glad om hon uppför sig så. Är hon sjuk eller skadad någonstans? Kan hon ha ont? Sätt henne i en egen bur tills hon lugnat ner sig, släpp sen ihop dem utanför buren och se hur de reagerar.

Qui dormit, non peccat

Zolah
0

Hon beteer sig som om hon skulle vara frisk iafl, klämmer och känner på henne men märker inget. hon har inte öronen lutade tillbaka, eller så. Första gången jag tog ut henne var hon som glad och knastrade, ska testa ta ut dom allesammans. Men jag tror inte att det är nåt issue utanför buren.

mieeow
0

skumt.. du får berätta hur det utvecklar sig :)

Jinaum
0

Vet ju inte hur stor bur eller hur många råttor det är. Men hon kanske känner att hon inte får eget space? Om så kanske kan vara fallet?

Zolah
0

dom bor i et furet tower och dom är bara fyra råttor, så det finns massor med plats och hyllor hon kan vara på.

Pratade  med allamej och vi kom fram till att hon troligen var i löpen och var lite frustrerad, nu när hon fått vara ensam en stund så är det lugnt igen