Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 689 ggr
Falurven
0

Kallt inomhus ?

Jag har ett, vad jag tycker, stort problem! Det är nämligen så att det ALLTID är kallt hemma hos oss.

Det brukar vara 19-20 grader inomhus och har varit under hela min uppväxt. Men nu har det gått för långt tycker jag!

Mamma och pappa har lite dålig ekonomi och har inte råd att hålla huset varmare än 14-15 grader!

Nu kommer jag till meningen med hela inlägget. Hur farligt tror ni att det är för råttorna att vistas i ett 15 grader kallt rum?

Nästan hela högen börjar bli snuviga, så jag vet inte vad jag ska göra! :/

Mvh Nathalie

FiaLi
0

Så länge de är vana vid temperaturen och det inte drar tror jag det är lugnt. Hade en kompis som bodde kallt och hennes råttor fick tjockare päls än de jag hade. Se till att det finns mycket tyg och sånt i buren som de kan kura ihop sig i.

[lucke]
0

Jag har också en rätt kall och dragig lägenhet. Jag har en massa fleecebitar överallt i buren- i alla korgar, hus och hängmattor. Så har jag även en filt som hänger på utsidan, runt en del av buren, för att minimera drag. Har inte märkt någon förkylning på råttorna.

hus-musen
0

Täck över buren och se till att de har massor av filtar att boa med. Ge dem varmt vatten i vattenflaskorna. 14-15 grader är inte vad jag kallar för beboeligt, det är svinkallt. Om de har börjat bli snuviga så prova med lite huskurer som vitlök, rooiboste brukar mina gilla, samt mat med mycket antioxidanter.

Qui dormit, non peccat