Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 761 ggr
Togla
0

Nu är det dax.

Nu har jag bestämt mig för att låta Bling Bling vandra vidare.. Han har blivit agressiv och hoppar på allt som kommer i närheten.. Det känns tufft då han var min favorit råtta.. hans glada humör och hans underbara busighet.. Men nu är det inte han längre , han finns inte för mig längre. Nu är han nån argsint råtta som jag inte känner. I morgon ringer vi veterinären och bokar tid för avlivning. Vet att han kommer få det bättre däruppe…

MVH Elin

artdesiu
0

Jobbigt beslut, men du gör ändå rätt. Man får försöka komma ihåg att det är för råttans skull också, han mår förmodligen inte bra om han beter sig sådär. :/

C0IN
0

Aggresivitet? :O . Han var ju inte det när jag träffa hnm , naaw. Stackars dig och han . Har du snackat med Johanna så inte hon kan ta hnm?

Togla
0

#1 precis! #2 , Tror du verkligen att han skulle må bättre av att flytta igen? , Nej det tror inte jag. Och johanna höll desutom med mig om att vi skulle avliva honom.

MVH Elin

Terato
0

Har du övervägt kastrering? Jag minns Kickans Juni som fick fnatt helt plötsligt. Han blev precis lika underbar som vanligt igen sen efter kastreringen. Så det kan vara värt det..

Annars håller jag med om att han bör få somna in..

Tråkigt för er, både dig och honom!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Togla
0

Jag tycker riskerna är så stora med kastrering , pratade ju även med dom på djurkliniken om det , dom sa oxå riskerna är stora

MVH Elin

Fjanten
0

men är det inte värt att ta den risken då?

SweGizmo
0

jobbigt beslut, jag vet, har vart med om det samma:/ hade en råtta som blev aggresiv först mot sina burkamrater, sedan blev han aggresiv mot mig, då gav jag upp och avlivade, detta efter att han jagat mig genom ett helt rum med ragg och blottande tänder. trodde inte man kunde bli så rädd för ett sådant litet djur.

Min blogg: SweGizmo.se

fiffiluren
0

Jag tycker att du ska prova kastreringen. Chansen att han ska lugna ner sig är ju ganska stor om han överlever operationen (som inte är så ovanlig egentligen). Och överlever han inte så dör han ju stilla i narkosen.

Råttor är tuffa djur så blir det komplikationer efter operationen så har du otur. Så jag tycker du ska prova.

notera att det inte är någon fakta bakom det jag säger utan bara saker jag vill minnas att jag hört och kan därmed inte hänvisa till källor. Då är det någon som varit med om detta som får komma in och säga vad de vart med om

Men vilket du än väljer så gör det du känner är bäst för dig och din kille, vi här kan inte säga att du ska göra något, bara ge dig råd om hur du skulle kunna göra

Terato
0

Det är ju tyvärr rätt vanligt att de inte fixar narkosen så det ska man inte sticka under stol med.

Men iof kostar det, om man ska se det krasst, ungefär lika mkt med en avlivning som en kastrering. (Lite beroende på var man gör det, förstås). Fast då vill man ju veta att det är en individ som pallar med hela proceduren. Är han jättestressig så kan man kanske tycka att det vore bättre för honom att somna in..

Tråkigt, hur som helst!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Lancia
0

Tycker också du ska testa kastrering, har haft fantatiska framsteg med båda mina kastrater, som fick pungarna nypta just pga aggressivitet.

Jag har valt att låta kastrera dom på ställen som söver på gas och inte intravenöst.

zickan
0

Jag håller för kastrering. Killen från mig som lancia har blev kastrerad. Jätte go grabb mot människor men strulig mot andra hanar. Hans bror som också kom hem igen sitter hos en kompis i väntan på att jag får stabil ekonomi och kommer även han kastreras. Så länge de går att hantera och är goa mot människor tycker jag att man ska försöka.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Togla
0

#11 men det är ju det han inte är.. man kan inte röra han..

MVH Elin

Lancia
0

Som sagt han en jag fick från zickan bet mina andra råttor med var snäll med människor, den andra råttan jag kasterarde var just en sån som man inte kunde ta i alls, och ja, han blev helt fantastisk efter kastreringen. Från att han skrek och fräste när man tog i honom till att han ständigt ville vara med mig, sitta på min axel, sova på mitt bröst, pussas och bokstavligt talat kasta sig upp i min famn så fort han fick chansen. Det finns hopp!

zickan
0

Det finns alltid hopp om man har ork.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.