Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1125 ggr
Togla
0

Ska ev ta en kull.

Heihei , nu är det så att jag tingat en hona från en djuraffär.. honan blev inlämnad där av en tjej som inte fick dom sålda , mamman och  pappan har stamtavla . Pappan är dumbo blue agoti , mamma är Black med dumbo anlag. Jättetrevliga föreldrar . Och då bebisen som jag tingat är blue agoti ( tror jag ) dumbo. Supersöt tjej som jag varit och hälsat på nu i nåra veckor , hon är supersnäll och somnar i famnen. Men jag tänkte , sen när hon är redo , funderar jag på att ta en kull . Jag har några hanar som jag tänkt kanske nån utav dom kan bli pappan.

Jag har då : Mr king , agoti , supersnäll. Dock osäker på hans gener. Sedan har jag Yoggie , han är underbar! Pussglad , är i färgen Agoti Hooded . Dock liite liten i kroppen.

alltså ska nån utav dom få bli pappa ( om jag inte hittar nån annan ) , men vilken skulle ni valt ? Jag om jag ska vara ärlig , skiter totalt i färgen , jag vill ha en underbar temperamentskull!

MVH Elin

Huldan
0

Hm… Jag tycker det låter som du har lite för lite bakgrund, man bör gärna veta om släktingars hälsa, livslängd och temperament ganska långt bak.

Togla
0

#1 jag vet att dom är supertrevliga , funkat bra i flock , alla har dött vid 2-2och en halvt års ålder.

MVH Elin

Lancia
0

Yoggie är väl i yngsta laget för att bli pappa? Han är inte ens fyra månader än..

Ricko
0

#3 Då honan inte heller är redo sa ju hon att hon inte skulle göra det nu.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Lancia
0

#4, nej men känner man en hane tillräckligt väl om man bara haft den i 1,5 mån menar du? För att kunna bedöma om den bör avlas på eller ej?

Togla
0

#5 Lämna min tråd tack. Kanske har du bara agressiva djur o därför är avendsjuk på mina underbara djur.

MVH Elin

Itchy
0

#6  Obestämd är du seriös eller ????

You can't spell Bitchy without Itchy

Togla
0

#7 Faktist , ja ; )

MVH Elin

Itchy
0

verkar tyvärr inte som så -.-

Togla
0

Tro vad du vill. ;) du verkar inte heller så speciellt seriös ''itchy''

MVH Elin

Zolah
0
Itchy
0

#10 ursäkta mej ???

jag är nog mer seriös än du tror…då det finns en hel del skitsnack man inte ska lyssna på…..

läs på ett par år om råttavel…sen kanske du är mogen att ta en kull…

Togla
0

Tycker jag med ;) Men på denna sidan kan man inte skapa en tråd utan att en viss person ska gå o göra det surt för en :P

MVH Elin

Togla
0

#12 ''mogen'' okejj! För det första , vet du hur mkt jag har läst på om avel ? för det andra , jag tror mycket av det skitsnacket är sanning faktist

MVH Elin

Itchy
0

vid 13 års ålder kan du knappast ha hunnit läsa på tillräckligt…

och tro vad du vill, men det visar bara att du inte är ett dugg seriös.

Togla
0

#15 vet du hur länge jag haft råttor ? okejj , jag har kanske inte läst sen jag var ett år , men det kan ha berott på att man inte kunde läsa då ;)

Må du kalla mig seriös , men nog är jag lika seriös som en ballong behöver luft!;)

MVH Elin

Allamej
0

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Itchy
0

tydligen inte allför länge…..

Togla
0

Och du itchy , föressten , du vet , När man börjar bli såhär riktigt gammal ( 50 , antar att du är det ? ) Så börjar man tappa minnet förstår du , antagligen det du råkat ut för eftersom att du verkar tro att jag är oseriös

MVH Elin

Allamej
0

Dummer

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

elektra1
0

tagga ner nu!!! uppkäftighet hjälper ingen. Det blir bara oseriöst när folk ser vad ni håller på med!

Inlägget är låst för nya kommentarer