Två honor köpes!
Hejsan,
(förklaring: Jag har lovat skriva denna annons för en bekant till min syster som inte kan svenska - kommer från island - och vill skaffa råttor. Råttorna är alltså inte till mig - trist nog…)
Två friska och goa honor köpes! Utseendekrav: icke-rexade med svarta ögon. Annars är det hälsa och temperament som gäller. Det är bebisar som är aktuellt då familjen de ska till vill få känna dem så länge som möjligt. Mamman, i familjen som jag pratat med, har inte haft råttor tidigare men har dock varit ägare till marsvin.
Boplats är Uppsala så någonting i relativ närhet föredras, alternativet är om transport kan fixas.
Naturligtvis skulle de vilja ha råttorna så snabbt som möjligt, men är beredda att vänta om det finns en lämplig kull "på gång" som inte är "leveransklar" än. De är mest måna om att få bra, friska råttor.
Är det någon av er som har två riktigt goa fina honor till salu? Jag tror de kommer att få det riktigt bra hos den här familjen. Åtminstone verkar mamman/tjejen vara väldigt intresserad av att veta precis allt om råttor och råttskötsel så att de ska kunna ta så bra hand om dem som möjligt.
Svara här i tråden. Om ni är intresserade så ska ni naturligtvis få kontaktinfo till tjejen, men hon ville att jag skulle se till att det blir en seriös uppfödare först (vilket hon inte kan veta när hon inte varit insatt så länge).
Svara, svara! =)

Hej! Jag bor i centrala Uppsala och väntar en kull med bebsiar strax före valentin. De kommer bli både rexade å släta men inga rödögda väntas. Kommer bli främst i färgen choklad. Du är välkommen att pma mig om du är intresserad, så kan du få mer info.
MVH//Linda ( TienMu)

Slänger in en liten snabbisuppdatering: Råkar det vara någon som har ungar NU som har icke-bokade honor? Jag har inte fått svar av tjejen än men det kan ju tänkas att två månader är lite länge för dem att vänta i och med att det är barn involverade (lite mindre tålamod… hm… ska jag säga i och för sig… :D).
Annars får de vänta helt enkelt.