Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 751 ggr
flashie
0

Önskar köpa gosig hane!!!

Jag har två underbara råtthanar på 2 och fem månader. Dom är jättetama och nyfikna av sig, älskar att springa lösa ute i lägenheten. Däremot så är ingen av dom speciellt gosig, utan vill inte sitta stilla alls…de e riktiga energiknippen dessa sötnosar.

Därför söker jag nu efter en lite lugnare hane som kan göra dem sällskap och som jag kan sitta och gosa lite me…saknar att sitta och mysa o gosa med en liten råttis i knät!!!

Mymlan
0

Och en av dem kommer du anv i avel såg jag.. Du kan tämja dina så de sitter o myser med dig..

Vad för önskemål ang färg etc har du?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

flashie
0

Jag har inget speciellt önskemål faktiskt, tycker alla är så himla söta, visserligen är de jag har lite ljusare så en mörkare skulle ju vara coolt, men absolut inge måste. Ja, jag tänkte använda lilla Mio till avel om någon är intresserad, han är jättehärlig i temperamentet, de ända e att han inte riktigt vill sitta stilla i knät men klättrar gärna runt på en…

Hur ska jag göra för att "tämja" dem till att vilja sitta i knät??

Allamej
0

Du ska umgås med råttorna. Få dom att förstå att dom kan lita på dig. Att sälja bort en av dom gör inte den andra tamare och gosigare. Det gör honom hjärnskadad.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

flashie
0

Men snälla du, förstår inte varför du hoppar på mig så mycket. Jag säljer ju en av dom för att han inte trivs…inte för att de andra ska bli gosigare, så dum är jag inte. Och jag umgås med dom varje dag flera gånger, dom vet att dom kan lita på mig, dom älskar att gå runt i knät o soffan och springa o busa på golvet, men dom vill inte ligga stilla i knät bara…

Allamej
0

Och det inlägget jag skrev ovan skrevs innan jag fått veta att du har 3.

Men jag vidhåller min åsikt. Och det är inte påhopp någonstans.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

CamillaS
0

#4 Ofta så bli hanarna betydligt lugnare med åldern, men visst finns det hanar som är lugna i 5 månaders åldern med, men som sagt, dina hanar kommer nog att lugna ner sig när dom blir äldre.
Har du provat att sitta t.ex vid datorn med någon av dom eller båda på axeln?
Vad gör dom då, försöker dom klättra ner eller kan dom sitta stilla där?
Jag brukar ofta sätta mina två små pojkar som bara är snart 10 veckor i nacken på mig när jag sitter vid datorn, oftast brukar dom lägga sig till rätta och somna där.
Annars om du har en huvtröja så kan du ha dom i luvan och kanske få dom att mysa där?
Annars är det nog att vänta ut åldern på dom. ;)

Mymlan
0

#6 5 års åldern sällan råttor lever så länge *S* vet du menar 5 månaders åldern.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

CamillaS
0

#7 Oj, hoppsanSkäms ska ändra det, är fortfarande morgontrött. la mig 3.30 inatt. :P

[lucke]
0

HAr man en råtta som är lite rastlös och inte gärna vill vara still och gosa, kan man lägga in honom i tex fleecefilt eller annat mysigt , som man lägger i sitt knä/famn och klia&klappa honom där. Det är iaf poppis hos mina flickor, de ligger stilla och njuter då, plus att de känner sig trygga.

hus-musen
0

Finns många unga råttor som inte har tid att ligga och gosa, det behöver inte ha med trygghet att göra utan de har för mycket spring i benen. Låt dem komma som de vill och busa med dem istället så har du snart trötta råttisar som är gosiga.

Qui dormit, non peccat

Verra
0

Med tiden kommer dem nog lugna sig och bli myskillar ;) Var jag du skulle jag nog vänta..

Annars har jag några äldre, lugnare hanar för omplacering. PMa mig om du är intresserad!

flashie
0

alla råttor är nu sålda

spikeodumbo
0

mina första två hanar var väldigt olika. den enna var jätte nyfiken och övetyrlig av sig medans den andre bara ville ligga i min hand å sova.. men det blev hellt tvärtom sen:D så det är olika från indivier:)