Råtta med Rottis gick INTE....:(
Hej ni…Jag skrev att jag var lite orolig för att mina 3 nya råttkillar skulle få träffa min killes Rottwailer…Med fog visade det sig. Vi har inte sovit en blund i natt, och tidigt i morse for killen iväg hem igen med sin hund…Hum…behöver jag tillägga att jag mådde AS????
Jag hade en stor bur som stod under trappan, intill det jättelika akvariet med vattensköldpaddor. i nästa rum har jag fiskarna, och nu blev det bara för mycket för stackars Zamba. Hon kunde inte varva ner alls! Och inte vi heller så klart…
Buren är stor (140 x 70 cm i bottenyta) och jag får inte plats med den någon annan stans, och där finns ju inga dörrar att stänga eftersom det är mitt i huset liksom….Hum…Cattis TÄNK!
-Jag kan ju inte be killen hålla sig borta, och jag kan ju inte göra mig av med mina råttor. Att ta en spade å gräva ner sig låter inte heller som ett bra alternativ…Få se nu. Var finns det plats i mitt lilla hus…hum. Jag använder ju aldrig torktumlaren. Den står ju dessutom precis intill köket där jag alltid är! Alltså säljer jag den, och går ut i garaget…
Hittade: En okomplett lagerhylla med olika gavlar, gammal vaxduk, skruvar och beslag, ståltråd, gamla hyllplan från nåt vitt skåp, mm mm
Byggmarknaden hade häftpistol, putsnät och dränrör. I gamla buren hade jag rosa djurbädd från Rusta (verkar helt ok förresten!) samt skålar, hängmatta, och lite annat smått å gott.
Det tog mig 6 timmar och nu är jag totalt FÄRDIG i hela kroppen, men den nya buren är UNDERBAR!!! Och förhoppningsvis kan vi nu sova om vi stänger dörren om tvättstugan på natten bara…
Ja så kan man också fördriva en hel söndag! :)
vad skönt att du hittade ett sätt att lösa problemet på :D

Gud vad tråkigt att det inte funkar med hunden. De flesta hundar brukar acceptera råttorna efter ett tag.
hoppas d blir bättre

Så bra du ordnade till en ny bur. Den ser härlig ut.
Kanske hunden vänjer sig om den får känna lukten av dom under en längre period och sen träffa dom korta stunder. Önskar er lycka till med den biten.