Godnatt kajsa
Tidigare i dag ringde Kajsas ägare mig på jobbet och åkte akut över med Kajsa till mig. Hon har varit medicinerad mot snedskalle, förkylning osv senaste tiden. En behandlings dos slutade i Måndags har jag för mig och då var hon lite bättre. Förre veckan hittades en varböld bredvid urin öppningen som tömdes och vi alla fick upp hoppet att hon skulle stanna minst ett halvår till.
Men hon var verkligen dålig i dag. I normalt fall hade det blivit veterinären igen. Men pga att hon varit så dålig upp och ned sista tiden och hur hon såg ut nu valde jag att låta det vara. Hon har lidit nog nu får hon vila ut på de gröna ängarna. Hennes foderhem som jag sett som ägare har tagit så bra hand om henne och gett henne all vård och medicin som veterinäret gett.
Hemma på kvällen bäddades kajsa ned varmt då hon var kall i kroppen. Lades varmvatten i petflaska som lindades in i filt och lades bredvid henne etc. Hon piggnade till och tog sig ur lådan runt i soffan. Men där tog hennes energi slut. Benen slutade fungera och gled isär. Kajsa lade sig på mage och kravlade.
Hon tog ut sin sista energi på att vara kajsa med sitt pigga charmiga humör en sista gång, Sedan gick det bara nedför och hon slutade orka röra kroppen.
Bäddades ned i min famn med min hand som huvudkudde med poäng att jag skulle samla mod och ta bort henne. Men klarade det inte denna gång och hon slutade till slut att andas med huvudet i min hand.
Kajsa är mamma till två toppen kullar som skickar sina sista hälsningar. Vapen och Old sodas kullen.
Sorlig vecka. Förlorade min gp i foderhemmet i sthlm under söndagen. Nu detta. Vissa stunder orkar man inte vara djurägare och önskar att man inte har djur och behöver gå igenom detta gång på gång. Lipat i 2 timmar sträck nu. kajsa var verkligen så sjukt go. Nästan idial råttan. Inte för på men väldigt social, mjuk och snäll. Gick med på allt men sa även ifrån och fostrade väldigt bra ungar.
Ångrar inte för en dag att jag släppte iväg Kajsa till min kompis. Bättre pensionering och avslut kunde hon inte ha fått!! Många tack för all bra sköttsel, hantering och vård som du gav Kajsa!!
Kajsa RIP 20 jan 2010 kl 23.18
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

*tröstkramar till dej och till äldreboendet*
Vila i frid Kajsa!

Beklagar :'(
Fy vad sorgligt *tårögd*
Beklagar :(

Vila i frid Kajsa!

Beklagar sorgen :(

nu får hon leka med alla andra underbara råttor i himlen
vila i frid Kajsa