Mina pojkar!
Idag ska jag alltså hämta hem mina små råttpojkar! :D Äntligen säger jag bara!
Fyllde på med toa-lätt i buren igår, så nu har jag en fråga.
Jag la 2st handdukar i botten och idag ska jag lägga in rivet tidningspapper och lite annat tyg som dom kan ha och bädda och leka med. Är det ok eller ska de ha något mer?
Ikväll kommer massa bilder på både buren och pojkarna!
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Jag har handdukar, rivet papper och toa-lätt på bottenplanen i mina råttors bur! De flesta verkar ha ett eller flera av de alternativen :)

Okej, men då funkar det nog bra då :)
/Frida

Det låter jättebra! Lycka till!
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Tack! De ringde precis och sa att jag kunde komma och hämta råttorna nu i eftermiddag! Det ska bli så spännande! 
/Frida
Vart ska du köpa råttor ifrån? :)

Djuraffären (Jag vet, fy skäms!
)
Men jag ska lyssna efter rossel och kolla så att dom ser hela och rena ut.
Ska fråga dom i djuraffären om vad dom vet om råttorna och vart dom kommer ifrån också.
Är det något som verkar fel så garanterar jag att det absolut inte blir något köp!
Så jag håller tummarna och hoppas på att få hem två jättefina pojkar :)
/Frida

Grattis!
Och skönt att du är förberedd på att säga ifrån om det inte känns rätt. (Obs! kom ihåg "klicket"!) :P
Älskar mina stora små vänner..

Tack! :D Pojkarna är jättefina! Små, söta och grå/vita. Mamma glömde dongeln, så kunde inte lägga in några bilder på dom, men ska försöka fixa det så fort som möjligt, vill veta vad dom har för färg.
Dom är lite svåra att hantera, men dom tkr om att ligga och sova i luvan ;)
"klicket" ? O: Förlåt, men jag har ingen aning om vad du menar. 
/Frida

#8 hon menar antagligen att det ska klicka mellan dig och råttorna, att det ska kännas helt rätt och bli kärlek i första ögonkastet 
Lycka till med dem!!

Oj oj!! =)=) Gud så roligt!!! Lägg in bilder så fort då tagit några! Ja, såklart är de lite svåra att ta i sådär i början, men det är ju ett bra tecken att de vill sitta i luvan! =)
(förlåt för den kursiva stilen… får inte bort den… *mutter*)

Ja, vi vil ha bilder! :D
Jag har försökt att fixa ditt inlägg, Anvariel, men lyckas ta mig sjutton inte jag heller! Skumt!

Åh. nu har råttorna kommit hem! :D Dom är underbara!
Namn har jag inte kommit på ännu
men det kommer väl med tiden!
Jag har tagit massa bilder på dom, men jag har inte internet där jag bor, så får försöka lägga in bilder här på annat vis.
Dom är grå/vita och jättemysiga.
Ena råttan kom direkt och skulle nosa och var jättenyfiken när jag fick hem dem, det är också han som var mest handtam av dem. Han har kommit på att det är mysigast att krypa omkring innanför tröjan, så där hittar man honom oftast.
Den andra råttan (Som förmodligen får namnet Tantor, efter elefanten i Tarzan) är inte lika handtam, nyfiken är han då allt, men han tkr det är obehagligt när man lyfter honom. :/ Men med honom är det antingen full rulle och krypa överallt utan och innan, eller ligger han bara och myser i luvan :)
Bilder kommer, lovar! :D
/Frida
Gråvita? Jag tror nog på black roan.. :) Väldigt vanlig färg i zooaffärer.
Härligt att du hittade bra rådisar!

#12 Ååååh, som min lilla Saphira då - gillar att bo under tröjan! =)=) Mysigt!! Vad skoj, vad skoj!

#12 Hihi, Tantor och Tarzan! Sött! :D
Skönt att det känns bra med pojkarna!

Jag har absolut ingen koll på färger, har suttit här på sidan och kollat på alla trådarna om färger, men jag kan verkligen inte få någonting att fastna! :O
Ja verkligen :D
Jättemysigt :D Jätteskoj!
Ja :D
/Frida
okej :P Är det roan så kommer dom iaf börja blekna, blir vitare & endel blir helvita tillslut, endel bleks bara lite gran. :) Så det märker du nog snart..
Antagligen blue eller black roan eller hooded (det verkar vara det enda som finns i djuraffärer)

Jag ska fixa bilder så fort jag kan :)
/Frida