Vampyrkullen ^^
Startar en ny tråd för den andra började bli trögladdad, iaf i min dator :)
Denna tråd är en fortsättning på Bellas Bläsade Bäbisar.
Tog nya bilder på bebisarna idag, det börjar bli fart i dem nu :p
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

åh åh åh bilder kära du!!! manisk, vem jag!? haha
#5 Aww vad söt hon är! Alla andra också, men speciellt Fallopia hehe :P Längtar 

men herrejösses, vilken liten sötsak hon är! (ja alla men..!!!)
smälter totalt!
vaddå hysterisk! *ser väldigt förvirrad och oskyldig ut!* haha

Jag får nästan ont i magen! Så underbara!

sådär ja, då var man upp över öronen förälskad då! 

Sötnosar^^ Och jag gillar kulltemat, är galen i vampyrer 

#8 Ååå min bebis!!
Längtar tills jag ska hämta hem henne.

åhh vad fina de är! Helt underbara allihop :-)
Vad kul att ni alla är nöjda och glada! :D

Men guuud vilka underbara små ulltottar!

Åh hur har jag missat detta då? :O
Söt söt söt söt sötAA! ^^,

det borde vara olagligt att lägga upp bebisbilder :(
jag får ju ångest!
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

mer bilder 

Helt sjukt fina, faktiskt!
Älskar mina stora små vänner..
#27 Haha, det där faktiskt i slutet, som om det kom som en överraskning för dig att dom skulle vara söta
Lät roligt.. :P
Men gud så söta! :')
vi vill ha nya bilder nu! :)

#30 nej det vill vi inte för jag blir bara bebissjuk :(
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Men vi som ska ha bebisarna vill nog det då kan ju du låta bli att titta :P

vet att du har enormt mkt annat att tänka på just nu tjejen! men har du tid får du gärna köra någon kort uppdatering!!
#33 tack för att du förstår. Men jag lovar, det kommer komma uppdatering riktigt snart! Håll ut !

#34 ingen fara! såklart man förstår hur läget ligger till….. jobbigt… och vi kan allt vänta med uppdateringar tills du har tid och möjlighet helt enkelt!!
Nu kommer en temporär uppdatering. Tog nya bilder, men skäms nästan för att lägga upp dem :(
min kamera dampar, vista vägrar låta mig klippa bilderna och ja, det suger. Men det är bilder iaf! Hade lite ork och tid över att ta några nu, tar bättre nån dag :)

Riktigt snygga dom små börjar bli!! Trots bilderna! *ler*

#47 åååh där är gullungen!!
Som sagt så är bilderna riktigt kassa, men jag kan inte åstadkomma nåt bättre i dåligt ljus, dålig kamera och ett fotogalleri som vägrar låta mig klippa o redigera bilderna. Dessutom har jag riktigt dålig internetanslutning (mobilt bredband fungerar inte så super mitt ute i skogen med bara berg o träd som närmsta grannar), så jag vart tvungen att förminska bilderna i photoshop för att alls få dem uppladdade hit.
Men, duger det inte så är det lätt att titta bort :D

dom duger alldeles utmärkt! nu får man ju se vad dom små vuxit och får en lite uppdatering på hur dom ser ut nu ju!! blir jätte bra!!
#51 det är bra att de duger :)
Jag ska ta bättre bilder under veckoslutet, min kamera fungerar mycket bättre med dagsljus.

Underbara bebisar! <3

#52 ja visst är det! och det gör dom, man vill ju bara se dom små!!! och det fick man ju nu!! dom blir ju bara sötare o sötare!!!

Du har inga nya bilder? ;)

HUR kan jag ha missat denna tråd!! Fick en chock nu! Är hon min? Zolona? Åhh, jag måste nypa mig på armen för jag tror jag drömmer! SÅ fin, helt underbar!!!
#55 de är på kommande , ska bearbeta dem imorron så lägger jag upp dem sen :D
#56 haha oj , jag trodde alla som ska ha en ur kullen har sett den här tråden :D
En liten uppdatering :
Så som det ser ut nu finns det ingen som kan åka över och hämta ungarna, dels för att ingen vill åka ensam och dels för att de som hade kunnat åka har fått förhinder. Om det passar er som ska ha bebisarna så tar jag dem med när jag kommer till sverige 4.12?
Om ni absolut vill ha dem innan det så ska jag försöka ordna nåt :)

#57 det går alldeles utmärkt för min del att vänta med Wysteria tills Siameserna och du kommer! vi får väll se till att lösa detta på smidigast sätt….
usch känns blä att man inte kan åka över….

Jag kan också vänta till 4/12, det är inga problem :)

börjar känna lite abstinens nu efter nya bilder på dom små!!! 
Först och främst vill jag säga; Ursäkta för de riktigt smutsiga svansarna! Jag skäms nästan för att visa bilderna när svansarna ser ut som dom gör, men jag är ensam hemma och tvättar aldrig bebisars svansar utan hjälp från nån som kan hålla i dem :)
Så ni får stå ut bara, vilket tur att dessa vampyrer är så söta som dom är så ni får titta på dem bara! ;)
Sapphira, som är Getens.
Hon är en jättefin råtta, älskar hennes glans i pälsen! jättemysig att hålla på med också :) Hon är en av de blygaste av tjejerna, gillar inte riktigt att bli upplyft men gör absolut inget illa :) Så vi övar på det varje dag nu, så det inte ska vara läskigt längre när man kommer ut i stora världen ^^
Har ingen bild på Harmony nu för hon introducerades i honflocken idag så ville inte störa henne med att ta ut henne för foto.. Det gick förövrigt bra.
Sorry att jag inte skrev om de två första töserna, men iaf, Fallopia är också en lite blygare tös, gillar inte när man lyfter henne men sen när hon är i famnen mysryser hon o ploppar med ögonen. Den enda av hela kullen som ploppar, vad jag har sett! ^^
Renesmee har inte TID att sitta still, men om man lite "tvingar" henne så orkar hon sitta en stund :p nyfiken är hon också :D
Ja och sorry för julbilderna :p
Har grym julkänsla, har haft en månad redan och snart får jag börja pynta o grejja på allvar utan att folk kollar snett på mig XD

Åååh min fiiina kille! Pussa på honom massor!
Gud så söta! :) Får jobba med att få bort Fallopias blyghet då :)
#81 ja och hon är inte jätteblyg as in ohanterbar , utan inte bara lika mycket fram som några av de andra :)

min tös är ju bara så löjligt vacker!! *helnöjd*
Tack, tack för bilderna!

Så vacker din jasper är :D

Så vacker din jasper är :D
*vill också ha*
Hello allihop!
Resan till Sverige gick bra, förutom ett smärre blåmärke på vänster hand efter att ha knuffat ölpirran med alla transportburar genom hela båten/terminalen :p
Jag vill informera er om en sak. Det är inget att ta någon stress över men jag vill endå att alla ska veta det.
Två av vampyrerna började rossla efter resan. Tror det beror på stress efter att ha rest såpass långt som de gjort. Det sitter i nosen, de är lika pigga (om inte piggare) som alltid och det minskade redan igår kväll. Jag har meddelat de två som ska ha ungarna, och de ser inga problem i det hela.
Har pratat med samtliga andra uppfödare om åsikter, och de anser allihop att det är ingen panik, sånt som händer lixom. Jag har heller inte varit på en uställning på länge, eller tagit in nya råttor så jag är nästan hundra på att det bara är en stressrelaterad förkylning.
Jag ville ta mitt ansvar och berätta det öppet här för er allihop som är berörda, även om det hade räckt gott och väl med att informera de två som ska ha dessa ungar.
Alla de andra är hur pigga som helst, tog resan med ro :)
Kommer ha med mig alla andra på utställningen förutom de som är förkylda. Så vi träffas där :)
/ Cecilia

Min vackra vackra tös är här hemma nu! så fin o mysig så!

#89, 90 Åh fina Wysteria! ^^ har hon låtit nåt i nosen?

#91 nej faktiskt inte hört nått från hennes nos!

Hur går det för allas vampyrer? Någon som rosslar? Hur är dom i temperament osv?

Inget rossel på Renesmee, inte haft något heller, hon är en go tjej på alla vis, finner sig i det mesta och är snabb till luckn och vill ut.. =)
Frida har även träffat Renesmee sedan hon kom hit så hon kan också fylla i lite här vad hon tyckte om henne, jämfört med sina syskon. =)
Jag har ju inte träffat några av syskonen.. =/

Coraline rosslade hemsk när jag hämtade hem henne. Höll på i ca 6 dagar, gav sig lite. Sen kom det tillbaks. Nu rosslar hon ca 1-2 dagar, och är sen bra i 3-4 dagar, sen börjar det om.
Väldigt tråkigt. Inte som man hade tänkt sig alls.
Annars är hon väldigt framåt och go till sättet, kommer bra överrens med de andra i flocken.
Renesmee jag träffade hos Linda var jättego och framåt och inte alls blyg, henne gillade jag. :)
Min Fallopia däremot som bor hos mig just nu rosslade i början när hon kom hit, och började rossla mer när man lyfte henne, sen efter nån vecka här slutade hon rossla men rosslade ändå när man lyfte henne, så jag hanterar henne inte så mycket. Men hon är otroligt skygg och rädd och nerövs med mig, så pass mycket att jag har bestämt mig för att lämna tillbaka henne. Synd, men jag vill inte ha en så nervös och osäker råtta.

säg till nästa gång du planerar bläsbebbar så kommer jag och snor dem alla…och den urfina chihuahuan :P
You can't spell Bitchy without Itchy

Riley rosslar ordentligt. Han är rädd för ljud och han fegar ibland för dom större råttorna även fast dom är helt dumsnälla. Oftast är han dock hur trevlig och go som helst, mjuk i kroppen och mysig. Men det är riktigt trist med rosslet på en sån liten råtta.
Tråkigt för er också som har Coraline och Fallopia.

Sapphira rosslade rejält mycket när jag fick henne. Och va mer lr mindre livrädd. Det gick knappt att få tag i henne och lyckades jag så skrek hon.
Rosslet är mindre nu men inte borta. Så fort hon blir stressad.. vilket hon blir ganska lätt.. så rosslar hon. Hon är inte lika rädd nu.. Och hon skriker inte OM jag får tag på hon. Men gillar absolut inte att man håller henne.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med henne! 
#99.. jo det var lite synd. vacker att se på men man fick verkligen hålla i henne. hon lyckades skutta ur min hand ändå när jag försökte lyssna på hennes rossel. förhoppningsvis slipper hon ha kroniskt rossel hela livet. jag hade så problem med kasava som hade det.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#99 Låter ungefär som min då.

Zolona som är här hemma nu var sjuk och rosslade i början. Sorkland hämtade henne och lät henne vara kvar ett tag hos henne pga rosslet. Hon skulle inte behöva flytta ännu en gång när hon var sjuk. Men nu har jag hämtat hem henne och hon låter ingenting. Hoppas det håller i sig! Däremot är hon inte rädd, men inte så kontaktsökande och människokär. Jag får inte så mycket kontakt med henne utan hon är mer nyfiken på allt annat. I buren när jag öppnar kommer alla tjejer nyfiket fram men Zolona får jag leta efter i någon hängmatta eller sovplats. Hon har inte varit här hemma lika länge som dom andras vampyrer och jag ger inte upp utan kämpar på med henne!
Lucian bor även han här hemma numera. Han rosslade när han kom men här hemma har inte heller han låtit någonting. Han är helt fantastik. Jag avgudar honom enormt och varje gång jag ser buren så bultar hjärtat av stolthet och kärlek till den lilla krabaten. Det finns inte ord för hur fin han är! Först framme i luckan och fungerar bra i flocken. Inte det minsta rädd utan så trygg och gosig. Jag är mäkta stolt över att få ha honom här hemma och han är helt super! Hoppas även att han håller sig frisk nu och inte börjar rossla igen när jag läser om andras vampyrer som rosslar och så.
Fallopia har flyttat in här, hon har precis satts ihop med min andra lilltjej som precis blivit döpt till Vendela :)
Lite stress rossel tror jag på dock. Låter inte så mycket från lungorna, mer från nosen.

Wysteria som jag har här hemma är en riktigt äventyrare, men supergo!
Hon är snabbt framme vid luckan i buren och vill genast upp på min axel för att undersöka örat lite o sen springa runt på soffan och deras lekplats! Hon är en tös som gillar fart och fläkt och som verkligen har glimten i ögat! när hon har tid och lust så är det mys som gäller!
Inget rossel eller sådant från henne….
Fallopia slutade låta efter en halvtimme kanske. Så nu låter hon inte längre. Så det verkar ha gått bra ändå :)

Nyfiken på hur det gått med allas vampyrer???
Någon förändring på dom som är rädda eller rosslar?
Inget rossel på Fallopia i alla fall. Hon är lite pipig ibland när man tar i henne. Annars är hon ganska "normal" :P

Coraline börjar bli bättre, hon hade nog en förkylning med rossel. Hon har inte rosslat nu på ca en vecka. Hon är väldigt framåt, inte pipig, hon är inte stilla en sekund :-) väldit aktiv tjej.

Sapphira rosslar inte längre. Men naffsar ganska hårt så fort hon får tillfälle..
Hon är inte lika rädd , men man får inte hålla henne.. Skriker om man tar hon. Bråkar en hel del med dom andra i buren.
Jag kommer att lämna tbx henne. Är inte nöjd alls!! 

Riley gick från lite skraj till rädd, stel och pipig. Han har rosslat mycket också. Jag bestämde mig för att lämna tillbaka honom men precis när jag hade bestämt med Cessi så började han boa in sig i både flocken och hos mig, så nu får han stanna. Han rosslar fortfarande men inte alls som förut.

Jag måste haft en väldig tur. Här hemma finns både Zolona och Lucian. Båda två är helt underbara. Lucian är mer framåt och nyfiken än Zolona som är lite avvaktande men absolut inte livrädd. Lucian fick träffa mina små bäbisar här hemma och han var en riktig förebild och tog hand om dem små. Zolona ligger i timmar i min luva och spanar och sover.
Zolona behöver lite mer tid på sig och är inte först fram. Men får hon lite tid på sig kommer även hon fram och är nyfiken.
Ingen är sjuk eller dålig i psyket.
Riktigt tråkigt att så många blev dåliga i kullen. För dom här hemma är helt fantastiska och jag utifrån dom här hemma tycker kullen blev väldigt lyckad. Om jag ser på bara mina då! Inte i sin helhet.
Postar en bild på Zolona med. Lucian är så svår att fota då han är ett energiknippe så bilderna blir suddiga när han hela tiden rör sig. Zolona är mer en tänkare som jag lyckas fota oftare ;)

usch vad tråkigt att majoriteten inte alls vart bra.
Jag hade nog tur då med min Wysteria, hon vill verkligen vara med mej och i min närhet, har pipigt lite ibland vid upplyftning men inte mer än 3ggr, och nu börjar hon verkligen komma fram till en så fort hon ser en! riktig go liten tös, som är lite småblyg ibland och behöver lite mer kontaktträning men överlag väldigt trevlig!
Hon har inte rosslat alls någongång.
Hon är flocksmart och väldigt go mot resten av töserna, funkar klockrent i flocken, funkade från första stund jag satte ihop henne med töserna!

Ni som ska lämna tillbaka era små, hur ska ni lösa det med tanke på att Cessi bor i Finland?

# 113 Hon kommer hit och hämtar dom..

#114 Aha, det låter ju bra. När då?

# 115 Vet inte riktigt .. men prat om i februari..
Jag tycker det är konstigt att vissa av vampyrerna blev som de blev, för Fallopia är det inga problem med.
Hon och mina två små töser var ute på sängen igår och sprang. Med mig sittandes i mitten, och Fallopia kom frivilligt och klättrade upp på mig. Hon satte sig innanför tröjan på mig och typ tokknastra ^^
Hon ville dock inte vara med på bild ^^