råttor/ungar köpes
15-åriga dottern ska få råttor igen, var det bestämt. Vi har tidigare haft råttor i 2 omgångar även om det nu är 5 år sen sist.
Självklart är det jag som mamma som har det yttersta ansvaret. Vi är en familj på 7 personer, 2 hundar och 9 katter.
Så är det någon inom vettigt avstånd från oss (södra Småland) som har några till salu rätt så omgående kontakta mig via pm eller msn: mewz@hotmail.com för mer info. Honor eller hanar har eg ingen betydelse eftersom vi inte har något avelsintresse i dagsläget.
Vettigt avstånd för oss är då Malmö - Göteborg och främst Stockholm dit vi ändå far minst en gång i månaden :)
Jag har massa honor som behöver hjälp nu. Fått massa mail om folk som behöver omplacera pga allergi eller andra problem. Kommer troligen in två tjejer till råtthjälpen redan i morgon som behöver hem. Sthlm kan alltid levereras till. Finns även råtthjälpen där som troligen behöver hitta hem till någon
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

De närmaste månaderna väntas det något av Sveriges på länge största BabyBoom LÄNK
Mitt råd är att även titta på http://rattsallskapet.se/ Uppfödarlista.
Och att ta god tid på sig att hitta en uppfödare som känns bra och som har en vettig avelsetik. Det finns många oseriösa uppfödare, men de sållar man ganska enkelt ut genom att ställa frågor.
Jag har skrivit lite kort om vad man kan fråga och vad som är varningsklockor iaf för mig här -> LÄNK
Lycka till i sökandet :D

jag har ju massa bebisar.. kolla in min sida www.rattor.cybersite.nu

tips: www.ratthjalpen.se
(såg att det inte fanns länk i zickans inlägg så tog mig friheten att lägga in den)
Vi har nu tingat två småpojkar :)

hihi;) och de är såå underbara…jättefin bur du hade beställt;) de kommer få det så fint så fint=)
Hejsan .
Min råtta förlorade sin kompis nyligen och hon behöver ett nytt hem snabbt . Hon kommer inte med buren men tillbehör som skål , boet , mat kommer med . Hon är köpt av en uppfödare men uppfödaren bor långt upp i sverige . Hon är grå/vit och är halvtam . Hon är 1 år gammal . Hon bor i jönköpings län , Tranås .
Mvh
åh guuud så vackra råttor du har saskabrask ! <3

hehe tack tack=) varit inne på min sida?D:
#11 yez (A)