Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 789 ggr
syra
0

Funderingar kring burstorlek

Jag har tänkt att skaffa mina första två råttor inom en snar framtid och funderar nu på vilken slags bur jag ska skaffa till dom.

Denna bur har jag kollat in lite http://www.zooplus.com/shop/rodents/cages/ferret_cage/126786

Eller är den kanske överdrivet stor till bara två råttor? det kanske bara blir onödigt jobbigt att rengöra allt?

Hur stor bur skulle ni ha till två råttor?

Itchy
0

dina 2 råttor skulle stormtrivas i den buren, och så finns det ju plats ifall du skulle skaffa fler… ;P

You can't spell Bitchy without Itchy

Zolah
0

Bur räknaren

Jätta bra sak att ha :3 enligt bur räknaren så kan man ha 17 råttor i en furet :3

jag har fyra i min furet, och  ja jag tycker det kan vara lite kryddat men det är bra att ha om man vill ge dom mycket rum samt om man planerar att skaffa fler råttor :3

syra
0

hehe jo jag är nog övertygad om att dom skulle trivas i en så stor bur:) men frågan är hur jag skulle trivas med den :P

Är den jätte jobbig att rengöra eller?

Zolah
0

Jag tycker det inte är så farligt, har den i ett hörn och den tar inte så mycket plats i mina ögon.

och rengöringen funkar bra, använder pellets och när jag ska tömma den har jag en handsop :3

hus-musen
0

Jag har 5 hanar i en sån bur, funkar skitbra! Jag tycker att den är lätt att rengöra, men om du vill tex bära in den i badrummet och skölja av den så går den tyvärr inte in genom vanliga dörrar.

Lite överdrivet om du bara ska ha två st råttor, om de inte är handtama och framåt så är det lätt hänt att de gömmer sig, och du får svårare att locka fram dem. Annars kan du kolla på en furet xl tror jag de heter, då är det bara en våning på buren, kanske är mer vad du söker?

Qui dormit, non peccat

syra
0

hmm ja den är ju inte så fasligt dyr heller.

det är antingen den eller denna jag har kollat lite på

http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/5156

denna är ju betydligt mindre därimot. Jag får fundera på saken lite till helt enkelt :P

syra
0

den såg riktigt fin ut! finns den att få tag på från någon svensk affär? dom verkar inte skicka till sverige från den sidan..som jag fattade det iaf.

Zolah
0
Itchy
0

det finns en sån beg på blocket, minns inte vart ngnstans, men det är iaf värt en titt :P

You can't spell Bitchy without Itchy

Zolah
0

11- men oj! det där kostar ju lika mycket nästan som det jag fick från zooplus och då fick jag ju furet towern >_<

[lucke]
0

Jäklar, vad det skiljer i prisFörvånad

syra
0

oj! ja det var en rejäl prisskillnad