Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 1013 ggr
[Sandraaa]
0

Farligt med märgben för hund?

Mina råttor är väldigt intresserade av min hunds märgben, men är det farligt för dom på något sätt om dom äter på den? Hon har ätit upp det goda så nu är det bara själva benet kvar.

Keno
0

Jag tror inte råttor äter något frivilligt som är direkt farligt för dem. Vissa saker de äter kan såklart vara farligt när de ätit det en längre period.. men om de äter något en enstaka gång som de tycker verkar gott så tror jag inte de tar någon skada av det. Sen om märgben är bra eller inte har jag faktiskt ingen aning om.

Thirre
0

De lärda de tvisto.. Om råttorna verkar gilla det så varför inte? Bra tuggmotstånd, lite hjärngympa och dessutom protein.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

hus-musen
0

Se det åt andra hållet, varför skulle det vara farligt?

Qui dormit, non peccat

[Sandraaa]
0

#3 kanske starkt eller dåligt för magen :)

Itchy
0

råtttänder är väldigt bra anpassade för att gnaga på just ben, så det är ett bra sätt att slipa ner tändertna på :)

och sen är det ju jättenyttigt näringsnässigt :P

You can't spell Bitchy without Itchy

hus-musen
0

#4 hundar har oftast känsligare magar än råttor:) näe men du kan ge märgben om du vill det.

Qui dormit, non peccat

KickanW
0

Jag tycker dock inte att man ska gå efter "de äter nog inte det som är farligt för dem". Många djur (speciellt människor!) äter saker som är väldigt farligt. Lök och choklad sätter då många hundar i sig utan tvekan - Trots att det är livsfarligt för dem.