"Basic" inredning? Matskål, toa, m.m.
Hej!
Jag ska bli med råttor och får lite panik här, jag behöver hjälp med vad för slags matskålar och toaletter m.m. som funkar!
Jag bor i Stockholm (för ev. tips om bra och billiga inköpsställen för saker och ting, menar jag) och ska få två honor.
Fungerar ( http://zoomarknad.se.loopiadns.com/images/products/medium/00004641.jpg ) som toalett, t.ex.? 35x24x19 cm. Eller är det för litet? Eller är det för stort? Eller alldeles lagom? Ja, ni fattar…
Och fungerar ( http://zoomarknad.se.loopiadns.com/images/products/medium/00004962.jpg ) som matskål? Den är av keramik och det går att välja mellan 11 och 15 cm, vilket?
Ursäkta om jag verkar helt galet jättenervös, men det är mina första husdjur och jag vill att allt ska vara så bra som möjligt för dom. Vet inte om det är totalt korkade frågor, men jag hoppas ni har lite överseende med mig också. ;)
Förresten undrar jag om någon kan tipsa om billigaste stället att köpa Toa-Lätt samt aspspån hos, i Stockholmsområdet? Hur länge räcker t.ex. 55 liter Toa-Lätt? Och hur länge räcker 20 liter pressat(?) aspspån?
/Li
Länkarna funkar inte för mig, men som matskål är det bra att ha rätt stor tycker jag, så inte torrfodret skulle ta slut så fort om man tex råkar ut för en olycka eller något och inte kan komma hem och ge nytt. Så mina har en keramikskål för hundar, rätt stor alltså, köpt på Ikeas djuravdelning.
Så Ikea tipsar jag dig om att köpa inredning hos, finns många bra o billiga saker, badrumshyllor man kan sätta upp, minifångst (om dom fortfarande finns kvar?), billiga fleeceplädar man kan klippa sönder och ha som bomaterial och på hyllor och så.
Vet inte det billigaste stället, men jag köper mitt alspån och toalätt på Bromma Zoo. Sedan finns ju foderbilen eller vad den heter som levererar hem spån och toalätt tror jag fraktfritt i stockholm. :)
Sen tycker jag nästan att man borde räkna en hängmatta till basic inredning, minst en, det uppsakttas verkligen. Kan göras av en bit fleecefilt, ett byxben, en gammal tröja, vad som helst nästan och hänga upp. :)
Det var lite tips från min del :P