Behöver era tummar nu!
Jaha vart ska jag börja…. för att dra en lång smärtsam story kort så börjar jag såhär… efter ett missfall under v10 så är vi nu gravida igen i ja just v10 och måste väll erkänna att jag är liiite smått nojjig…. vill bara passera denna vecka samt gå förbi v12 smärtfritt!
Så håll tummarna nu! känner att jag behöver det!!
Vet att det är tidigt att annonsera om bebis men behöver som sagt era tummar och gärna en del tassar! *ler*
Är i princip sängliggandes pga av illamående, det gör mej totalt avslagen… kilona rasar, (det klagar jag dock inte på!) men börjar nu efter 4v med detta känna av att kroppen inte riktigt är fit for fight längre…. så jag hoppas hoppas bara få gå förbi v12 och må bättre!!!
Keep your fingers crossed please!!

vad jobbigt med missfall, men kul att att du är gravid igen :-) inget vidare att må illa, vet precis hur det är. Gick ner 11 kg under min första graviditet. Kunde knappt äta nåt. Men för de flesta så brukar det ge sig. Håller tummarna för dig, och hoppas det ska gå bra.

#1 Tack! ja nej därför just denna vecka känns så nojjig! nej,usch illamåndet tar verkligen på krafterna… 11kg, ja riktigt där är jag inte ännu men! kan i princip bara äta flytande föda tex varma koppen m.m och liite potatismos… mmm vilken variation! haha men tack så mkt för tummarna!

Här hålls det både tummar och tassar för dej! 

#3 Ni är underbara! Tack! 
Hoppas de går bra :) Ljus och hela konkarongen till dig ^^

#5 tack! ja det hoppas vi också! för så som jag mår nu ska jag fasen ha nått för det!! *skratt*
Håller tummarna för dig! Plus 16 tassar! :D
Grattis.. När jag gick med min dotter så gick jag ner i vikt i 28 veckor för sedan gå upp lite, när hon föddes så hade jag bara gått upp 1 kg från den vikt jag hade då jag vart gravid. Hon var normal längd o hade normal vikt ej född för tidigt heller. Sedan kom all vikt efter..
Jag fick missfall före min dotter, samma vecka jag fick missfallet vart vi tvugna avliva våran första schäfer 11 månader pga kotförskjutning i korsryggen *medfött*.
Det är normalt att man är rädd för få ett sådant igen vid ny graviditet men jag tror man ska försöka skjuta de tankarna åt sidan. När kroppen stöter bort så var det nå fel på bebisen.. Min tro..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#7 Tack tack! va goa ni är!
#8 Tack!
skönt att höra massa gånger att det inte är någon fara för fostret, för det är ju en sak man inte riktigt kan få in ordentligt….
usch vad jobbigt med båda missfall och låta vovven somna in… usch till båda, vill inte vara med om sånt igen, ändå klarar man sej inte utan djuren…
japp jag har precis samma tro, min kropp skulle aldrig ha stött ut nått friskt. mkt kan gå fel i en graviditet och ja det som hände var för det bästa, försöker bara göra mitt bästa för att blicka framåt denna gång! därför jag kände att jag behövde lite tummar o pepp nu! man blir lätt lite små rubbad efter 4veckor illamånde!
Vi här hemma håller tummar, tår och tassar för att allt ska gå bra. Men det tror jag nog, du måste bara försöka skjuta de dåliga tankarna åt sidan. Det är nog ett normalt tänkande om man nyss gått igenom ett missfall.
Min mamma försökte få barn igen efter att hon fått mig, utan att lyckas. Hon blev gravid två gånger men båda gångerna förlorade hon barnet. Första gången i tidigt skede och andra gången långt gånget. Så jag vet vilken smärta och skräck det är.
Men du ska inte tänka så! Det kommer gå hur bra som helst och ni kommer säkert bli jättebra föräldrar!
*kramar om*
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

#10 Tack så mkt!! värmer gott att veta att alla tummar, tassar och tillomed tår hålls där hemma!
ja usch det är jobbigt att gå igenom… svårt i en del lägen att kanske tänka på att nått är fel i dessa situationer.
Ja jag hoppas och försöker verkligen tro att allt ska gå bra denna gång! och denna gång känns det på ett helt annat sätt än sist, på nått lustigt sätt….. detta känns mer rätt… jätte lustigt men så känsn det! vilket är bra för det får en att tänka framåt på rätt sätt istället för att bara gå o oroa sej!
*ger en stor kram tillbax*
#11 Precis så ska du göra, tänka framåt på rätt sätt istället för att grubbla på vad som har varit! Ett tips som min mamma fick under sin andra graviditet var att blicka framåt i små steg, som att vänta på nästa ultraljud, titta på barnvagn och sånt. Det hjälper att hålla tankarna borta från tråkiga saker. Tyvärr så hjälpte det ju inte i min mammas fall, men där var hon inte frisk i kroppen heller, de konstaterade livmoderhalscancer bara 3 månader efter missfallet så det hade nog nåt med saken att göra det med..
Men nu ska vi inte prata tråkigheter! Hur känns det då att vara gravid? Nervöst? :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

#12 ja jag försöker just nu ta vecka för vecka, eller njae mer dag för dag faktiskt! iaf tills man passerat v12, då allt runt missfall kommer automatiskt att börja lugna ner sej! då man går in i andra trimestern…..
oj, beklagar cancern, hemsk sjukdom….
haha nej bra! det känns otroligt faktiskt! underbart! men samtidigt skrämmande och ibland tar tyvärr illamåendet över och gör det faktiskt rätt jobbigt… men jag brukar tänka att sålänge jag får en skitunge för det så kan jag gått må illa! haha
min mamma sa häromdagen att jag får för mina synder… haha förstår inte vad hon menar! haha

Håller tummarna för dig! Och grattis! ^^,

#14 Tack så jätte mkt!! 

Åh, grattis!
Jag håller alla tummar här hemma. Lycka till!

#16 Man tackar så mkt! 
Grattis :D här hålls både tummar och tassar :) Lycka till
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

UUUHA vilken pärs!! Kan inte ens tänka mig vad jobbigt det måste kännas! Har en vän som fick missfall i v. 8 och andra gången var ju jätte jobbigt framförallt fram till v 8..men allt gick jätte bra den gången och även gången efter det för henne :)
Själv var jag i vecka 20 när jag fick reda på att jag var gravid..haha!! vaddå, man kan ju inte ha koll på allt…HAHA!!
Men ett jätte stort Grattis till graviditeten, här håller vi alla tassar och tummar att du kommer få en underbar graviditet!

#19 Haha, ojdå! Det var inte illa! :P

#20 äter man p-piler och har sin mens + INGEN mage…då var det inte så lätt att veta, helt plötsligt kändes en "knöl"..haha :)

#19 mmm så jag känner, kommer va jobbigt ett tag framöver men måste tänka positivt!! *ler*
haha snacka om lätt graviditet du hade då!!! *inte ett dugg avis* vet flera som inte "trott" att dom var gravida för att dom ej fått någon mage förrens sent i graviditeten!
Tack så mkt för alla tum och tass hållningar!! värmer gott!! håller sj tummarna för en härlig graviditet när detta illamående är över!!

#21 Oj, det var lite konstigt! :P

Massor med grattis! Här hålls både tummar och tassar för att det kommer att gå bra. Tänk bara positiva tankar nu…

Tack rara du, tack!!
jag försöker hålla mej så positiv som möjligt! *ler* ibland svårt men men jag försöker med bara positiva tankar!

Tänkte göra små uppdateringar i denna tråd, känns bättre än att göra nya hela tiden…
Denna vecka har magen växt enormt…. börjar verkligen fundera på vad som finns där i! haha
illamåendet har gett med sej liiite…. vilket känns helt underbart!
tror jag ska ringa mvc och be om ul så man får se att allt står rätt till eftersom magen känns löjligt stor för denna vecka! kanske lika bra så man dämpar sin egna "oro" och undran hur allt står till!

Vilken vecka är du i nu?
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

#27 jag är i sista dagen i v10, så inte hunnit så långt! men en bit!

den efterlängtade milstolpen kom!
nu är jag inne i v12..och bokat inskrivning hos barnmorskan!
ska dit den 21/10. fick inget ul då men ska försöka boka ett när vi är där.
nu börjar detta verkligen kännas som att vi får denna bebbe! *ler* men men hoppas veckan går över fort och smärtfritt!!

Å, vad underbart! Håller alla tummar!
Älskar mina stora små vänner..

#30 tack så jätte mkt!! *ler*
Åh grattis! :) *Fortsätter hålla tummar och tassar!*

#32 tackar så mkt! *ler*

Åh vad bra! Håller också tummarna!

#34 Vad gulliga ni är!!! tack, tack!

Åh vad underbart kul :) Spännande när väl första ultraljudet kommer :)

Här håller vi tummar och tassar!

#36 ja gud ja, längtar som fasen! men ska göra ett tidigare pga av lite nojja helt enkelt! vill se att allt står rätt till innan v16!!
#37 Tackar så jätte mkt!!
oj vad era tummar värmer hörrni!!! Tack, ni är så goa!!

#38 Är ju jätte skönt att dom kan göra så, var även så för min vän som vart med om ett missfall innan. Och tror och hoppas att lite av oron kan släppa då, när man får höra att allt ser och låter jätte bra :)
Vi håller tummar och tassar för dig här hemma!
Hoppas allt går bra!

#39 ja jag har också fått för mej att man släpper lite av oron o allt när man väl får se bebben där inne….

#40 Tack så jätte mkt!! *ler*

nu är jag nervös…. inskrivningen är imorron bitti hos barnmorskan!
känns super kul men samtidigt så lockar iiinte blodprovet, (nål o sprutfobi) vet att man måste göra för bebbes skull men vette tusan hur jag ska klara det! brukar få lustgas i vanliga fall…. ja ja vi får se imorron hur det går! får tänka på grönt gräs och långa sandstränder!
och igen! tack för era tummar!!
#43 Åh, lycka till nu! Är så glad för din skull! :D

#44 Åh tack så mkt gumman!

sådär ja… jag har enligt läkaren en livlig liten en där inne!
känns jätte skönt o få höra! är i v14 nu! så tiden går ganska så fort nu ändå!
tack igen så otroligt mkt för alla tummar och tassar!!
#46 Åh vad roligt, jag riktigt ryser i kroppen för att jag är så glad för din skull! :)
#46 Vad roligt att höra att den lille parveln är en livlig krabat! Hoppas allt går bra för er, håller tummarna!

#47 Tack tack tjejen! känns fortfarande helt otroligt!
#48 Tack så jätte mkt!! ja det värmde gott kan jag lova att få höra det! det har jag levt på sen igår! haha

Ville bara tacka så mkt för era tumhållningar!
Allt har gått kanon hittills och det är fortfarande en riktigt livlig liten en där inne!
gick för några dagar sen in i månad 6, v24! 
Är så glad för din skull. Hoppas allt går bra denna gången. <3 :)
jag hållar alla tummar för dig och din bebis och hoppas det går bättre än för mig, fick missfall på precis vecka 12. så jag hoppas verkligen det går bra för dig efter allt..

Hoppas allt går jätte bra :D

Tack alla, va goa ni är!!

Hihi…då har du ju en sötbebismage nu :)

#55 japp jag har ju det! börjar bli lite svårt o göra rent på botten i burarna med denna mage! ;) hahaha

Hihi, vi vill ha bild! :P
Ja bild :D hoppas det går bra :D små tassar och tummar hålls här för eran skull :D
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

#57 o #58 hihihi kan väll ordna bild till er då! 
una momento!

hihi :)
Har du kollat vilket kön??

Alla lyckoönskningar i världen till er och vi håller alla tummar och tassar för fortsatt välgång.
Och som föregående skribent; Har du fått veta kön? Eller du vill kanske inte veta? :D
Stora kramar och knaster från Toril, Tesa och Uzuki

#61 Vi vill inte veta! Vi tycker det hör förlossningen till! 
#62 Tack så jätte mkt!! Könet får vi veta när bebis är här!! 

Verkligen imponerad att du kan hålla dig! Det kunde inte jag..hihi! men jag var så säker på att det vara en kille, så sa innan att om dom säger att det är en flicka så är det fel..haha!

#60 Hihi, ååå, bebismage! :D
Jag jag kommer inte heller vilja veta vad det är för kön den dagen jag är gravid. Tycker också att det liksom hör förlossningen till.

#64 ja jag måste erkänna att jag är imponerad av mej själv också! nyfiken som fasen annars, men just detta är jag stenhård med! haha hör förlossningen till har min hjärna intalat sej sj! haha och ja det känns verkligen som att det vill jag höra sen efter all smärta och ansträngning! DÅ vill jag höra fort som fasen vad det är för kön! haha
#65 mmm den växer på bra magen!
Nej det känns verkligen som att det hör förlossningen till liksom! 
Vart är "förlossningsavslöjandet" om man redan vet!!?!

Nej vad mysig bebismage! Åh, jag vill ha barn redan nu.. :) Älskar barn! Om du behöver barnvakt så kan du höra av dig! ;)

#67 Visst är det mysigt men det kommer med krämpor också! *ler* men väl värt det!
Haha gulligt av dej! ska komma ihåg det! ;)