Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1055 ggr
ivanhoe81
0

äntligen med burbyte och nytt år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har haft problem med en skygg albino-råtta som alltid skyggade undan och brukade hugga mig men så hittade jag en ny fågelbur som jag gav 2300kr för inkl frakt från tillverkaren (i tyskland)

nu möter han mig vid gallret, det går att stoppa in handen och klia honom etc

det var en bra julklapp till mina 5 små pojkar jag är nöjd

ivanhoe81
0

bilden ovan visar en påbörjad inredning i den nya buren

och nu min lilla albino råtta - albin

Terato
0

Vad roligt att du upplever framsteg med honom i nya buren! Och vilken fin bur, dessutom! (och Albin var också väldigt fin!)

Måste bara fråga, bor han ensam i buren?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

ivanhoe81
0

ne det bor 4 st till i den buren

en bild med alla 5 i gamla buren

Thirre
0

Den nya buren som du har köpt, den går att "fånga" på tradera. (till billigare peng än vad du har gett.. :/) Vad är det för tillverkare? Är nämligen intresserad av denna och har bjudit på ett antal på tradera.

Är det bra luckor? Vad är dina intryck av buren hittils?

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Thirre
0

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

ivanhoe81
0

det är 2 stora luckor på framsidan med 1 skjutlucka i vardera dörr sedan 2st mindre på varje kortsida

jag är väldigt nöjd med den även om det låter mycket när de klättrar i gallret (gallret sitter löst i hållarna) men jag har spännt fast dem med buntband

lätt att göra rent med utdragbar botten

det står happypets på kartongen, jag köpte den via en här i sverige

2300kr och för det ingår frakten från tillverkaren i tyskland hela vägen innanför ytterdörren (eller vart man nu vill att man ska ställa ner den)

en nackdel till är ju att man måste skruva ihop den själv och det är bara ett a4 som visar hur buren ska sitta ihop

men jag är nöjd då jag märker att mina pojkar har blivit lugnare och inte lika hoppiga som de var förut

bilden visar luckorna på framsidan

ivanhoe81
0

och luckorna på sidorna

man når överallt i buren

Mymlan
0

Önskar jag hade råd + plats för en bur till. :-(

Fin bur.. Har tillverkaren ngn hemsida som visar vad de har för burar?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

ivanhoe81
0

jag fick en pdf fil som visade olika burar

hittade en annons på gnetagalten.se av en som heter helene frank

hon har ju tillochmed kontakt med sådana som säljer kattklösträd etc

ni kan ta kontakt med henne via e-post adressen: fyndmix@gmail.com

visst man måste betala i förväg innan de skickar buren men hon är seriös och tar kontakt med tillverkaren om det blivit någon fraktskada (som jag fick och väntar på en ny botten)

Mymlan
0

#9 Nja då betalar jag hellre direkt till de som tillverkar buren etc än sända förskott till privat person.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Thirre
0

Det är som sagt den buren som säljs på Tradera för ungefär halva priset mot vad som betalades i denna tråd, de skickar med Schenker och lämnar av den vid ytterdörren. Har försökt leta upp den via Ebay, då det borde vara billigare att hitta den där då de ändå lägger ut den på Tradera, men har hittils inte hittat den. Jag har tyckt att luckorna sett stora och bra ut, att det skulle vara en bra råttbur. Att den dessutom är mörkt grå, nästan svart, är ett stort plus. Då blev den ju snygg också helt plötsligt.

ivanhoe81
0

jag har inte hittat någon hemsida till dem men den skickas från Raunheim i tyskland

tradera då är det väl begagnade grejor eller? Det är det som jag får tradera som auktion med begagnade grejor

jag är ju ändå nöjd, jag betalade visserligen 2300kr men jag fick ett litet bidrag innan jul så buren var gratis för mig ändå (jag har ju lite psykiska handikapp som gör att jag inte kan få något jobb fast jag vill jobba, det är därför jag får bidrag)

#11 schenker? Var beredd med att paketet är skadat när det skickas med det bolaget (det har våra varit till 100%)

buren har innermått på 84x60x116cm (på lägsta stället 136cm på högsta)

kollade på en gnagarbur i en annan pdf som var lite större som var intressant förutom att den hade galleravstånd på 2.4cm den här har 1cm (fågel009 har jag för mig att den kallades för i listan)

kollar på kartongen just nu det står

happypet

bez.:Vogelvoliere

artikel-nr.:BD009

farbe: anthrazit

Anzahl: 1 Stück

By PRIMOPET Gmbh

ivanhoe81
0

hittade en sida nu

www.alacrastore.com

ivanhoe81
0

hittade buren på tradera nu kollade måtten på den det var den mindre buren som liknar den jag har den kostar 1300kr på det stället som jag köpte min stora för 2300kr