Valborgarna i nya hemmen
Här kommer nya Valborgstråden till alla som har bebisar från denna kullen.
Eftersom några ville ha en kortare tråd att ladda 
Skriv av er här om bebisarna och bomba med bilder! Vi vill gärna se massor med nya fina bilder på bebisarna.
Sire, Royal och Master ska också snart få komma till sina nya hem. Kommer försöka fotografera dem med jämna mellanrum och visa bilder.
HÄR är den gamla tråden sedan de var nyfödda!

Aw, snutte.. =)

*puttar*
Nu har alla utom en kommit till sitt nya hem. Posta bilder och berätta hur det går för dem.
Vet att CamillaS ena tjej antagligen blivit lite förkyld och haft nåt rosselljud. Vilket är himla synd, du får berätta hur det går här sen Camilla! =)
Och stamtavlorna är väldigt försenade, det är mitt eget fel nu, kommer skicka dem idag för jag ska ändå iväg och posta två paket. Varit väldigt ur gängorna ett tag nu, men det är ingen ursäkt. DE ÄR PÅ VÄG! ^^,
Jag ska ta nya bilder på de jag har sparat och ska ta nya bilder på Royal till MangoMelon så att hon får se honom. ^^,

Jag kan berätta mitt helhetsintryck här av kullen än så länge.
De är underbart gosiga, några är lite äventyrare och vill inte sitta still hela tiden, men annars känner jag att de flesta i kullen är harmoniska på många vis. Jag hoppas att tempramenten håller sig kanon!
Utseendet på dem, jag är väldigt besviken på några av dumboöronen på några i kullen, några är lite veckade. Men hoppas att de växer i sina öron bättre när de blir äldre. Annars vart jag iaf överraskad utav färgutslaget, det blev så många olika färger, det har inte hänt innan här hemma. Några är lite små i kullen, minstingen stannade här hemma, trodde inte han skulle klara sig som liten. Det lustiga är att de stora i kullen blir nog stora men de små blir små, lite kontrast. Nåt för mig att fundera på vid kommande parningar.
Ja, ni får gärna berätta ert helhetsintryck, finner ni dem harmoniska än eller har de gått och blivit några riktiga busmaskiner nu? ^^,
Åh vill se vill se vill se bilder på underbara pluttenuttiga Royal ^^ :D
Gosh önskar jag kunde hoppa på båten IDAG och hämta honom :D
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Jag ska försöka uppdatera så mycket jag kan, men eftersom jag nu har flyttat till ett eget hus med syrran så har vi ennu inte hunnit att skaffa internet, så jag kan bara uppdatera än så länge när jag är hos min mamma i lägenheten.
Men iaf lilla Rista lät som sagt lite på lungorna. :( Har gett henne och dom andra te Rooiobos (eller hur det stavas) te med vitlök och honung, så jag hoppas som sagt att hon ska bli helt bra. Hörde henne från buren en gång, men sen har jag inte hört henne. Men har extra koll på henne iaf. Men fortsätter hon att låta så kommer det bli ett besök hos vetten. Men än så länge avvaktar jag.
Har ju inga bilder på denna dator suck.. får sätta bilderna på mitt usb minne och ta hit sen så jag kan uppdatrea på sötnosarna med bilder. ^^,
I övrigt så är dom båda tjejerna helt underbara! Dom gillar att sitta på axeln eller i tröjan och gosa. Och dom är riktigt duktiga knaster bebbar. ^^
Rista är väldigt rolig ha ha hon har kommit på hur man leker tandläkare
Så charmiga så. ;)
Smilla är mer en mys tjej, hon somnar gärna i nacken på en när man t.ex sitter framför datorn. Älskar mina små bebisar! Tack för dom Linda! 
#12 Kan även detta sk rossel vara pga stress? Miranda lät innan och hon började då jag satte in de andra i buren men hon lät ej varje dag. Men gav det du gav.. Men när jag flyttade tillbaka en hona till Urd med vänner så har Miranda ej låtit ngt. Tror den honan på ngtvis psykade/stressade Miranda.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#13 Vet inte. har inte sett att någon är direkt dum mot henne.
Men får se som sagt hur det går för henne. :/

Jag fick min lilla kille Master i går och jag kan ju säga att det blev kärlek på hög nivå när jag kunde plocka ur han från transporten. Vi håller på att lära känna varandra ännu. Han funkar bra i sin nya flock. Bilder kommer.

Master trivs bra här och är ängeln i flockan som ser till att alla sköter sig.

Lord of the Magnificent har bott här ett tag nu, det är bara jag som är dålig på att uppdatera 
Han är en extremt mysig och avslappnad kille som är lite för "prinsig" för att orka med ligisterna (runorna) han bor med. Han klättrar hellre upp o lägger sig och tittar på dem när dem stojar runt. Bästa stället är Matte!!! Han är en äkta Absinthe råtta, bortskämd med kärlek!!!

Glömde säga…
Stort Tack Linda för en underbar kille!!! 

Å, så fin han var! Jag vill också ha en valborgare! :)
Älskar mina stora små vänner..

Så lite så Nicciz, tack för att du ger honom ett bra hem! ^^,
Valborgarna är slut, alla som skulle ha nytt hem har fått ett nytt hem. Men jag hoppas på fler underbara råttor i höst. En spikad parning, en nästan spikad och eventuellt en parning till i vinter. *puuh* kommer vara helt slut.
Men har sagt det att är det många som ska ha från höstkullarna så kommer jag samla in transportpengar så åker jag själv upp till Stockholm och hälsar på och tar med råttungarna upp då. =)
Så folket får träffa mig som person också IRL. Haha jag tror inte att jag är så annorlunda IRL, jag är en skåne-fåne.. ^^,

Lady of the Fair
Tror detta är den lugnaste i hela kullen denna tjejen. Man sätter henne på axeln och hon stannar mer än gärna och myser. Hon tar gärna en liten titt runtomkring men hon älskar kontakt och är mer än snabb fram till luckan och ska med ut. Matglad och toksöt! Lugn harmonisk tjej. En av de bästa honor som fötts här hemma hos mig. Håller hon sig stabil och underbar och frisk så kommer hon lätt att få bli mamma! Hon har otroligt mjuk och fin päls också! Synd hennes öron likt de flesta i kullen är veckade, hon kommer i så fall paras med en dumbobärare om det blir kull på henne. =)

En väldigt fin tjej! Hur är hennes flockegenskaper för övrigt?
Älskar mina stora små vänner..

Funkar utmärkt i flocken, inga problem alls hittills.. =)

Skulle bli ganska förvånad om hon får flockproblem, så lugn och sansad och snäll som hon är.. =)
Man ska aldrig vara säker, men troligtvis håller hon hela vägen.. ^^, Verkar ytterst lovande!

Jag måste köpa mig en ny kamera så jag också kan ge er lite nya fina bilder att titta på. Jag har ju både Duke of the noble och Prince of the brave här hemma :D riktiga små äventyrare men som även gillar att sitta hos matte å gosa och sova. Fungerar jättebra i flocken.. något "spinkiga" tycker jag men dem får väl äta lite mer å sluta förbränna så mycket energi när dem kutar runt med Emmett och Benji hela dagarna ^^.. När jag flyttar till syster yster så kommer dem ju kunna springa runt lösa på golvet hela dagarna när man är hemma då det rummet är mindre så blir det lättare att ha översikt på mina söta små råttissar ^^ dem fungerar utmärkt med min vovve med.
Efter som mamma tvingade mig och min bror att minska på våra råttor så sålde jag min ena råtta Dooleys till en av mina vänner som jag ska ha katt av senare i september och hon säger att katterna fungerar utmärkt med råttorna :D .. Speciellt min lille kille som e lite mer självständig än sina syskon. Hon är rädd för att han ska tro att han är en råtta ^^.. han hade legat å sovit med 2 av hennes 4 råttor häromdagen och idag när jag var där och hälsade på honom och kikade hans utveckling å så lite grann så klättrade han in i buren, snodde en liten matbit, åt upp den och gick å la sig hos Dooleys och Honey för att sova en stund hehe. Så jag kommer inte ha en katt, utan en råttkatt ^^

Kanske ska öka på fettet i deras mat om de nu förbränner så mycket så behöver de mer. =)
Olivolja eller riktigt smör är bra att ge, annars är avocado bra, öka på energin med lite mer kolhydrater i kokt pasta och potatis. =)
Längtar tills jag får se bilder! =)
Jag har Royal of the Penningless här hemma, och han är underbar! Gosigare och snällare råtta får man leta efter ^^
Han är jättemodig, men utan att vara dum, alltid först vid luckan och hans häng är underbart :)
Ingen skillnad vem som plockar upp honom så hänger han och smaskar o knastrar. Han charmar alla som kommer in och han är även den snällaste i hela flocken ^^
Så tack Absinthe för denna underbara tåttis <3
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Gud vilka sötnosar:D Lady of the fair vad ju urvacker^^
Min blogg: SweGizmo.se

Putt! :D skulle vara kul att få se hur de ser ut nu när det har gått några månader ^^
Såhär ser Sire of the Treacherous ut :)
en av mina favorit hanar! helt underbar! planerar att ta en kull på honom i sommar oxå :)
Otto (som sire kallas här hemma) tillsammans med min nya bebis Sam (från MangoMelons amerikanarkull)
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
#29 GAHHH!!! Jag vill oxo ha en råtta med spetsiga alvöron! :) Så fin!

#30 haha jaa :) han är otroligt fin! <3
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Får ta bilder på mina pojkar i veckan och lägga upp dem :)