Euphoria söker julromans
jag söker en fin hane till min "bebis" Euphoria eller Ufot som hon ibland kallas… (CcHdmm Db)
hon är en otroligt rar råtta, som skulle bli en bra mamma.
och hanen jag söker får gärna bära på blue eller chocolate, och får mer än gärna vara dumbo eller dumbobärare, men jag är öppen för andra förslag.
hon är en av ungarna från min Cocktailkull som föddes 090228 och finns i örebro, men jag tvekar inte att åka en bit för den rätta hanen
You can't spell Bitchy without Itchy

*putt*

Har Några fina hanar som säkert vill Fria lite :) Har 2 st minkar och en self pink eye white med dumboöron :) och en siames som är rexad med dumboöron :)
Finns bilder på min hemsida, rattor2009.cybersite.nu
där kan du kolla på råtthanarna :)
Fast varför avlar ni på hanar som är så extremt unga och varför spån i burarna?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jao 2 av hanarna är ca 1 år det vet vi ju och den som är vit han är ca 9 månader, Vi har dock spån… Har ingen anledning att inte ha det heller :/

Har ej uppdaterat på åldern på de två minkarna såg jag men har fixat det nu, glömde bort att jag bara skrev hur gamla det var när jag skaffa dem :/
Ah. Borde kanske veta att spån dammar även de "damm fria" avger en viss del damm som inte är behagligt till smådjur att andas in. Sedan består spånet av terpentin som framkallar canser.
Man bör inte avla på hanar under 1 år. En hane utan stam bör man vänta upp till nästan 1½ år gärna så länge som möjligt för att få reda mer om han kan bära på dominans och sjukdomar etc.
Kanske passa på att läsa alla artiklar om råttavel?. fel avel kan kosta era avelsdjur livet och/eller ge problem som kunde undvikits på avkommorna. rekomenderar att börja HÄR
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Okej jag ska ta och skaffa något annat åt dem :)

Tänk på att dessa personer inte har varit med i den "etablerade råttvärlden" förrän nu. De har förmodligen fått sin information via zoobutiker eller naturbruksgymnasium som har sina fakta.
Det viktiga är att man tar till sig det som skrivs. Och kollar upp infon, såklart, allt som sägs här är inte självklara sanningar.
Läs, läs, läs, är mitt råd, för det tycks finnas lite okunskap fortfarande(jag har diskuterat med en av er via mailkontakt) Men det är bra att ni tar till er och roligt att ni kom hit till iFokus! :)
Älskar mina stora små vänner..

Ja det är kul att vara här tycker jag iallafall :)

*PUTT*

detta inlägg är inte längre aktuellt och kan låsas