Färg på burgaller?
Jag ska alldeles i dagarna köpa en bur som mina kommande råttor ska bo i, men det finns ju MÄNGDER med olika!
Vad jag framförallt funderar på är alla olika färger på burgaller! Det finns krom, svart, vitt, blått rött m.m. Vilken färg är minst störande när man tittar in i buren? Jag vill ju kunna se RÅTTORNA, och inte en massa galler bara!

Jag tycker mörkgrönt, mörkblått och mörkbrunt är de bästa färgerna.
Det är skönt för ögonen och man ser bra in. Vitt är värst, snyggt men man ser inget eftersom färgerna bryter så mkt.
Mörkblått tycker jag dessutom passar med det mesta så det har blivit en favvofärg. Särskilt om man vill ha mkt färgglada leksaker i buren.
Älskar mina stora små vänner..
Jag gillar det mörkblåa gallret. Det är lugnande på något vis att titta på burens insida genom det :)
SVart tycker jag är jättestörigt, ljusgrå/metal tycker jag däemot är helt okej :)

Vet inte om det är någon skillnad men till mina hamstrar har jag främst vitt och det tycker jag fungerar bra :) Har aldrig haft någon annan färg heller för den delen menmen..
om man ska ha 2 råttor i en bur, hur stor bör den få vara?
tycker vitt är bra då ser man bättre om gallret hbörjar vara smutsigt av gamla matrester osv, mina fröknar kan vara riktigt bra på att gegga xD
Jag gillar mörka färger typ mörk blått eller mörk grönt. mm. ^^
Åh vad svårt! Jag får helt enkelt stå och tänka mig en råtta i buren och kolla olika vinklar! Tack för alla tankar! Fler åsikter är välkomna!
Mitt galler på köpburen är guld men de jag har på min hemmagjorda bur är i en matt grå färg och båda funkar lika bra man ser råttorna jättebra.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

min ena gallerbur är svart galler på och den andra är ljusgrått galler på.
sen är det ett par mad metallfärgat galler
På den buren jag har är det ett mörkblågrönt galler på, vi har inte riktigt kommit överens här hemma om det är grönt eller blått (jag säger mörkgrönt, min kille säger mörkblått)
Men den färgen tycker jag fungerar jättebra, kan tänka mig att det är lite lugnande för råttorna också när det är mörkare färger. De gillar ju trots allt när det är mörkt och mysigt så :)
Jag har svarta burar, mest för att jag själv tycker att det är snyggast och inte sticker i ögonen utan smälter ihop med omgivningen.