Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 896 ggr
Saskabraska
0

Två otroliga saker!

Två helt otroliga saker=)

Ja för det första som kanske är lite mindre otroligt så har jag nu vägt alla mina 4 veckors bebisar (4 veckor idag) och alla pendlar mellan 90 -120 gram, en stor honbebis som är underbar och slickar en hela tiden vägde 110 gram, en riktig liten sötsak som en dunboll:D Är glad att alla ungarna är i en bra vikt, de har visserligen varit stora redan sen födseln men kul att de är så stora och mår bra.

Sen det andra otroliga är att jag pratat med en tjej som ska köpa råttbebbar av mig och hon tog en kull en gång varav mamman fick 22 bebisar!!! 21 överlevde dessutom!! Har aldrig hört på maken!! =) någon som fått så stora kullar??

Itchy
0

den största jag fått var på 15 st…

You can't spell Bitchy without Itchy

nello4ever
0

Oj 21 överlevande bebbarFörvånad har aldrig heller hört talas om en sån stor kull! Wow:) Kul med bebisar för din del också:) skulle gärna köpa om jag inte bodde så förbaskat långt bort, i Stockholm:(

Kalli
0

Olydia hade en så stor kull för nått år sedan, annars är 18 ungar de största kullarna jag hört om.

elektra1
0

Jag fick en kull på 19 ungar för länge sen. Tog bort 3 av dem. Så 16 blev det kvar.

Verra
0

Jag fick över 20 st en gång, men några var döfödda och flera dog under första dygnet, det slutade på 14st, vilket jag tycker är många nog.

[veralera]
0

Vad jobbigt för mamman att behöva mata 21 ungar:O Vílken duktig mamma.