Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 784 ggr
Zolah
0

Borde finnas ~ råttbok

Jag minns när jag var liten så fick jag en bok, I den boken fick man lära sig hur man skulle göra om ens katt var sjuk och vad som kunde vara felet. ex om den hade hjärnskada etc , den var rätt bra skriven och var ungefär såhär

1:Kräks din katt?

Nej/Ja - gå till fråga 3

3: är det blod i spyan?

om ja - ring en vetrinär det kan vara " lägg till orsak"

Lite mer detaljerad då, kan ju inte komma ihåg allt x3

Men jag tänkte att det skulle vara nice med en bok för råttor med samma sak, så om man är nybörjare kan se vad man kan göra eller borde göra. Skulle säkert vara nice som en tråd här på forumet men jag tror att den skulle snabbt bli stor.

vad tycker ni?

Cis-j
0

ja det vore ganska bra, jag har för mig att jag har sett något liknande, men jag kommer inte ihåg vilket djur det var till för.. Men det är nog ganska bra med sånt för då får man ju en liten aning om vad det kan vara..
Det vore ju bra för de råttägare som inte är medlemmar på ett sånt här forum där det finns så kunniga personer som gärna hjälper till :)

Terato
0

Det skulle absolut behövas!

Men det är ett himla jobb att skriva en sån bok. Först och främst behöver författaren väldigt bra källor som grund. Sen är det nog bra om författaren har veterinär- eller läkarutbildning så att man vet vad man pratar om.

Sen är det hela grejen med att få ut boken. Och bara det är ett projekt i sig.

Det man annars kan göra är att skriva häften som man kan sälja för nån 50-lapp genom nätet. Givetvis ställs det lika höga krav på källhänvisning osv. då men det blir lite enklare att ge ut då.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

RatLover98
0

Jag har sett en elr två böker om råttor men inte så jätte mycket om hur sjukdomarna.(alltså hur det är som Zolah skrev 1…)

Huldan
0

Den boken är superbra! Håller med om att sjukdomsgrejset borde finnas åt råttor, jag använder det ofta :P