"löper" råttor??
Jag undrar löper råttor?I vilken ålder?Ska man göra något speciellt T.EX göra rent buren oftare,byta underlag,annan mat?
Vet någon
ja självklart löper råttor precis som alla anndra djur gör annars skulle det inte kunna bli barn:), men när råttor löper så blöder dem inte som tex: hundar gör, man märker knappt när det löper, jag har aldrig märkt det på mina honor iaf men vissa råttor kan man märkar det på. Men jag låter någon annan svara bättre på det
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Så ofta som var femte dag löper de, och vissa viftar på öronen, andra gör ingenting, andra blir uppenbart mer "sexuella" i sitt rörelsemönster (lyfter på svansen, svankar och "ryser").
Man behöver inte göra någonting som ägare, de sköter sitt löpande finfint själva :)
tack för svaren
brukar man inte säga att råttor brunstar? som hästar
Mina råttor, Naomie och Yamie, dem lyfter jämt på svansen, hela tiden…

Mina blir extra skuttiga och flängiga när de löper, busar man med dem vill de bli jagade till nån särskilt plats verkar det som (hade en hona som dessvärre gått bort som krävde att bli parad på en finkudde i soffan). Oftast hjälper kompisarna till och rider honan som löper också.
#2 inte självklart alls ;D Människor har ju oftast ingen märkbar "brunst" och kaniners ägglossning sker efter parningen.
Men ja, råttor brunstar :)
Vad menar man med brunstar :s

#10 samma som löper :P
You can't spell Bitchy without Itchy
Precis som dom andra har sagt, råttor löper var 4-5 dag.
Vissa råttor viftar på öronen andra inte, mina råttor blir väldigt "hala" när dom löper, man kan knappt hålla fast dom i handen he he dom slinker ur den som en hal orm. Dom brukar Också bli extra skuttiga och springiga.
Dom kan också bli lite blå-lila aktiga i vaginan som också brukar kunna ses som lite öppen. Själv tycker jag att det ser väldigt komiskt ut när dom viftar på öronen he he
#12, haha ja det ser jättekul ut när de gör det :) Jag minns en gång, när mina var ute i sängen, Älva skuttade runt som en galning, svankade och upp med svansen när man klappade henne, sen direkt efter det, världens "rysning", vifta på öronen och så hela proceduren om och om igen xD haha, störtskönt!
He he ja dom ser bara för roliga ut. :P

#2 ..Fast alla djur "löper" inte ;)
Det är ju lite olika, det där, mellan olika arter. Människor kan ju t.ex. para sig även när de inte är fruktsamma. Samma sak gäller för många primater. För råttor, och de flesta andra däggdjur, så måste honan löpa/brunsta för att över huvudtaget kunna vara intresserad av att para sig.
Älskar mina stora små vänner..