Nån som gör egna hängmattor osv?
Finns det någon här som gör egna hängmattor och andra tillbehör till råttburen som ni sedan säljer? Jag skulle vara intresserad att få köpa hem lite sådant.
MVH Elin
Var en person här inne som höll på med sådant. Jag gör för eget bruk. Men ska flytta närmare jobbet. Kanske man kan fixa lite större utbud och sälja billigt. Är sjukt kul att pyssla. men räcker med selor nu
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#1 Okejj! Jag har själv funderat på att köpa lite tyg osv o göra själv ,men det verkar så krångligt
MVH Elin
Ta en vanlig handduk som hängmatta, du kommer ändå behöva att byta ut den med jämna mellanrum :)
Jo men handukar är ju knappast nått som ser snyggt ut :P
MVH Elin
Klipper till fleece och fäster med klämmor. Känns rätt lönlöst med dyra snygga hängmattor, då mina honor gnager sönder allt efter ett tag
#4 Det beror väl på vad det är för handduk? Jag använder sminkhandukar från Åhléns, jättefina fyrkantiga mörkgråa. Typ 6 st i en bunt för 50 kr :)
#6 ahaa ? Sånna kanske man skulle ta o inhandla dårå! Tack för tipset! :)
MVH Elin

Annars så finns det tok-bra hundvattenskålar i tyg me hängare på rusta å på öb kostar 20 spänn,dom har ja till mina å de älskar dem! slitstarkt tyg som går å tvätta. :)
#8 Har du nån bild ? förstår inte riktigt…
MVH Elin

ska se om ja kan firra en bild lite snabbt ;)

Jag syr hängmattor och tunnlar m.m till mina egna. Tycker det är ett roligt pyssel och det kommer verkligen till användning. Dock för eget bruk då. Men det är inte svårt alls. Jag köper två olika färger fleece. Syr en fyrkant dubbel och vänder ut och in på det och så syr jag dit band som jag hänger upp dem i. Så blir det en hängmatta. Går att göra avancerade saker med om man är lite pysslig så som tunnlar, fyrkanter, påsar m.m. 
#12 du säljer inte eller ? :P
MVH Elin

Jag använder örngott som jag hänger upp med gem i varje hörn, funknar utmärkt!
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Välsydda hängmattor är snygga och jag har dem i tex bebisburar men i de vuxnas burar har jag handdukar eller örngott som hängmattor eftersom de får gnaghål ganska fort…
#12 Din beskrivning på enkla hängmattor med dubbel fleese är bra. Ska nog kunna åstadkomma några sådana. Billigt att sy själv.
Jag har köpt en hängmatta och den har hållit i snart ett halvår. Doris gnagde ner den en gång, men det var bara att knyta ihop, och sedan har de låtit bli att gnaga. Den är av nylon och bara att slänga i tvätten när de har sunkat ner den.
jag skulle också vilja sy hängmattor och sånt själv. ska nog låna mammas symaskin och börja sy lite tror jag.^^

jag var och köpte 1KG fleecetyg idag…så här ska det sys hängisar så att symaskinen ryker :P
You can't spell Bitchy without Itchy
#19 Vart gjorde du det?

#20 ohlssons tyger :)
de har stuvar för ca 150:- kilot :)
denna gång hittade jag ett blått-grönt skotskrutigt tyg :)
You can't spell Bitchy without Itchy
#21 lyxigt! :)
Nu använder jag en hängmatta som syrran har sytt, men innan hade jag ett linne. Väldigt praktiskt då dom älskar att gå in och värma sig i den.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
har du tittat på denna sidan?
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Vill bara tillägga att det är tok-bra å ha en sambo som använder tubsockor som de efte ett tag blir hål i hälen på….dessa är ultimata å sy hängisar av….håller ej så länge men de gör inte fleece heller….;) Jag samlar håliga tubsockor ;)
#25 kan du visa bilder på hur du menar?

har inga bilder på tubsockar nu….just nu använder jag tyghundvattenskålar som hängmattor (finns bild på de längre upp) men de beror på hur stor hängmatta du vill ha,klipp isär tubsockan från hålet i hälen…..sen e de ba å sy ihop 2-3 beroende på hur stor man vill ha :)
#27 aha du gör så aja men då fattar jag. ^^
Jo sånna där hundvatten skålar har jag kört länge med. :)

Jag är lite nyfiken på var hängmattorna som fanns som priser på Luciautställningen går att få tag på, de verkade vara i lite mer slitstarkt material :P