Min råtta har bölder!
Jag har precis nyss för typ 10 min sedan upptäckt bölder på min ena råtta.Dom är ganska stora,som en halv fingertopp ungefär,dom är inne i hennes kropp och känns tydligt och syns lite utanpå.Och jag kände tre stycken.Dom har inte varit där innan,så det måste kommit på bara några dagar.Hon är ockås smal och har alltid varit det,man känner hennes revben.Nyligen hade hon fått lite hull på kroppen men det är borta och hon är sådär smal igen så man känner benen.Hon är kring ett år.Hon är inte hänging eller nåt utan pigg och allärt,äter som vanligt.Men va fasiken är detta?är det cancer tro?Jag ska ringa veterinär imorgon och kolla.Men skulle gärna vilja skriva om det och se om någon känner igen det och kanske kan skriva nåt,jag vet inte..det bara kändes som jag vill skriva om det och få lite stöd eller så.Jag blir så orolig.Denna råttan är verkligen speciell,hon är en klass för sig och jag vill verkligen inte att hon ska vara sjuk.
Hm, var lite svårt att förstå din beskrivning.
Var sitter dem?
Går de att flytta på under huden eller sitter de fast?
Dom sitter på varsinn sida bakom hennes framben fast på sidorna av kroppen.Plus en sitter längre bak närmare mot bakbenet.Dom sitter fast men man kan ändå få dom med sig när dom liksom följer med i hennes lösa skinn känns det som fast dom är ändå fast.Så svårt att förklara.Jag kände även att på en av bölderna är det en liten böld också

på din beskrivning låter det som ljuvertumörer (behöver inte vara cancer, är oftast godartade) och de kommer oftast väldigt snabbt.
Hej tack för era svar.Tänkte bara skriva att vi fick åka till blå stjärnan och avliva henne.Hon hade cancer bölder i massor! och hela buken var full fick vi veta.Det var fruktansvärt att se hur hon plågades.Märkligt att djur kan hålla skenet uppe så.Hon mådde inte alls dåligt men så vände det totalt och det var fruktansvärt.Det känns så tråkigt och jag var så nära att börja gråta men ändå ville jag ha skenet uppe,nej fy det var tungt
Beklagar :( Men bra att hon slipper lida.