Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 706 ggr
moozarella
0

Hjälp, lite frågor om råttor.

Hej jag har tyvärr inge råttor men skulle jättegärna vilja ha. Jag har lite frågor jag skulle vilja ha svar på. Jag har förstått att en råtta är ett flockdjur och inte ska leva ensamma, ska man ha två hanar eller två honor? Jag vill nämligen inte ha några ungar. Jag är 15 och bor hemma, min pappa men mest min mamma hatar råttor, kom gärna med något tips på hur jag kan övertala dem. Jag undrar också hur stor buren ska vara (?) Jag kommer nämligen inte få plats med en voljär. Och sista frågan ska man skaffa båda råttorna samtidigt eller ska man skaffa en först och efter man har gjort den tam skaffa den andra? Skulle vara vara väldigt tacksam med svar, Tack på förhand/ MoozarellaSkrattande

Zolah
0

pojkar är gosigare än flickor, medans flickorna är som om dom skulle äta en burk med energi tabletter x3

övertala är en svår grej, jag fick vänta ända tills jag flyttade ut för att skaffa råttor.

om du söker på sajten så ska det finnas en sak som heter 'bur räknaren', minns inte adressen själv dock. den räknar ut hur stor en bur ska vara för x antal råttor.

man ska helst skaffa bägge råttorna samtidigt

FiaLi
0

Övertalning sker nog lättast (om det ens är möjligt) genom att ta reda på mycket fakta och presentera för dina föräldrar. Antagligen har de, som många andra, förutfattade meningar om råttor.

teachingbirds
0

Skaffa båda samtidigt, och köp från en uppfödare så kommer du inte behöva göra de tama, det kommer uppfödaren redan ha gjort!

TienMu
0

Jag tycker nog att både honor å hanar e precis lika gosiga å vänliga men hanar är i regel lite lugnare,honorna har lite mer spring i benen. Men det kan variera.Honor luktar dock mindre.