Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 761 ggr
HextremO
0

vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag och min kompis har länge klurat på vad mina nakenfisar har för färg.

så jag gör sista försöket här och ber om hjälp av er om någon kan se vad dom har för färg.

Jag har ingen aning om vad deras föräldrar har för färger då jag inte köpte dom från uppfödaren.

Och ifall någon tycker dom ser skruttiga ut är det för att dom har haft en liten förkölning men är nu bra. humle har dock lite kladd runt ögat än.. Men ingen förkylning kvar.

HextremO
0

Dumle. lite äldra bild…

Allamej
0

Med tanke på avsaknaden av päls så är det omöjligt att säga vilken färg dom skulle ha haft. Men dom verkar vara grisrosa :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

HextremO
0

Jo lite kanske ;P men dom har ju fjun på nosarna/huvvena. annars är de nog omöjligt att se..

och vad jag fattat så är black eyed white ganska ovanligt så jag tror inte dom är de, såp är dom iallfall humle inte direkt vit på nosen utan mörkare. dumle är och mörk men inte lika mörk som humle..

mikeiko
0

Alltså de är ju nakna, då har de ingen färg :)

HextremO
0

Dom är ju inte helt nakna, dom har ju fortfarande päls på nosen/ansiktet..

mikeiko
0

De räknas ändå som nakna :)

HextremO
0

Jo de fattar jag med, men dom är ju inte förglösa för de.

mikeiko
0

Jo o.O

Om de haft mer päls liksom "fläckvis" hade de kunnat vara dubbelrex, men de här ser väldigt mycket ut som nakenråttor…Färgbenämning använder man om pälsslag, inte avsaknaden av den…

Katrin82
0

Väldigt svårt att säga..

Här en en bild på 2 av mina killar, en black hooded och en agouti husky roan. Trodde han var black roan, men eftersom han är pappa så märkte jag det.

Men båda är ju färgade i huden. Dina såg väldigt rosa ut. Så är nog någon ljus färg med svarta ögon. Finns ju en del det kan vara..

HextremO
0

okej då. fast någon färg måste dom ju ha eftersom dom har lite päls. dom kan ju inte vara färglösa : P

även om man kanska skriver de i stamtavlen/härstamningsbevisen..

mikeiko
0

Nu fattar jag, du vill veta vad de skulle varit om de haft päls? Och typ, vad föräldrarna kan ha varit?

HextremO
0

ja exakt. jag var nog lite dålig i förklaringen :P