Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 705 ggr
Lilith
0

Hon är skadad!!!

Jag vaknade imorse av att en av råttorna skrek till. vad som hände var att en av dem hade på något vis kastats ut från buren genom en av balkonggrejerna jag satt upp.
När jag plockade upp henne så var hon chockad men verkade må bra annars.
Någon timme senare ser jag att hon blöder, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Hon ser ut att må okej annars, men det är riktigt mycket blod… Eller så är det för att jag inte är van jag vet inte.
Vad ska jag göra??

Ricko
0

Bäst är väl att fara till Vetten, iaf kontakta en Veterinär. Är lättare om du lägger upp en bild på såret/blodet.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Itchy
0

vartifrån blöder hon ???

You can't spell Bitchy without Itchy

Lilith
0

Vi försöker få tag på en veterinär, men alla har ju stängt… Vet inte alls vart man kan ta vägen.

Finns det någon veterinär i närheten av Örebro som har öppet??

Lilith
0

I nacken ungefär…

Itchy
0

det finns inget helgöppet djursjukhus i nörheten av örebro tyvärr :(

men blöder det från ett sår i huden är det nog inget att oroa sej över, det kan komma en del blod

Lilith
0

Jag tror att det har slutat blöda… Kan inte se något färskt blod iaf. Har henne i knät och hon verkar aningen stressad men det är inte så konstigt.
Hon äter godsaker ur handen och har även tvättat sig lite grann. Jag tror jag ser vart såret sitter, det är en liten punkt mellan hennes skulderblad. Försöker hjälpa henne att tvätta bort blodet, men det är inte lätt… Hon börjar typ tugga på bomullsrondellen.
Ska jag låta henne vara hos sin burkamrat inatt?

Itchy
0

låt henne vara så tvättar hon eller hennes burkompis bort det…

det är nog inget att oroa sej över, råttor har bra läkekött

Lilith
0

Tack så jättemycket för alla svar! Gud jag hade verkligen panik här…
Tänkte att jag håller lite koll på henne nu och fortsätter se hur hon mår.

Itchy
0

bor du i örebro ???

Lilith
0

Ja, jag bor i Örebro.

Itchy
0

hur har det gått för råttan ???

(kul att det bor fler råttmänniskor i örebro)

Lilith
0

Hon hade kvar märket i nacken i någon vecka, men annars var hon lika pigg som vanligt, så av oss två var det nog mest jag som blev skärrad av händelsen ^^

Ja, faktiskt. :)