********2010******
Övar bara på att skriva det XD Näe då.. Gott Nytt år allihop och tack för året som varit!!!:D
Gav ni några löften? 

Mitt nyårs löfte är att gå ner i vikt.. men vet att jag inte kommer klara det..
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Gott nytt år på er alla från oss alla här hemma.
Hunden fick sitt märgben redan vid 23 så han skulle få smaka lite innan det började. Men i dag är jag sååå stolt över honom. Han följde med utanför dörren vid 00 slaget. Stod kvar mellan mina ben. Lite darrande när det small nära men han stod kvar trots att han var okopplad och dörren in till trapphuset stod öppen. Så guda stolt över min hund som äntligen övervunnit sin räddsla :-D.
Så nu är vårat nyårslöfte på väg att klaras som vi gjorde hans första nyår när min inneboende gjorde honom skotträdd.
råttorna fick röra på matrester från julbordet jag släpade med från gotland. blanda även ned lite barngröt och groddolja för att smarra till det.
Nyårs löftet för i år är att klara provåret, bli av med hälften av mina skulder och verkligen prioritera att ha råd och hämta ut min medicin så jag håller mig i skinnet lite mer och lite oftare.. hihi
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mitt nyårs löfte var att börja ställa ut mina rådisar ^^. Och det var ju så typiskt :O. Min pappa plogar och sandar på natten/ eller när dom ringer ut honom på jour , såklart ringer dom 00.08 -.- Lite typiskt , stackars pappa xD

Happy new year! Nu är råttans år över.. Eller var det 2008 råttans år var? hm..
Ja, iaf. Mitt nyårslöfte är att börja träna agility med hundarna, gå på en stor rått/musträff eller utställning, åka till niffen, hålla bättre ordning på mitt rum och göra en riktigt god gärning för någon djurrättorganisation! (tex, råtthjälpen, djurensrätt)
Hehe, min nyårsnatt var inte den bästa.. Måste ha ätit nåt dåligt för spydde ner hela golvet och hade jätteont och var jättedålig i magen.. :P
Och nej inga nyårslöften, håller dom ändå inte

ja ni, gott nytt på er!
och ja mitt nyår blev lite nerbäddat i soffan då den roliga kräksjukan slog till några dagar innan o höll i sej lite under nyårsafton också tyvärr… men men lite mysmiddag m sambo och sen blev det soffan med hundarna på varsin sida av oss i varsin soffa! haha
"nyårslöften" eller jag brukar så fint kalla dom för mål! mindre risk att man skiter i sina mål!
* Komma igång med lite stretching, gravidpilates och konditionsträning.
*Träna hundarna och ev åka på wp tävlingar m dom
*komma i form igen efter graviditeten
*Ställa ut några av råttorna
*m.m m.m.
Detta decennium ska jag ta mig till min dröm, fysiker, så en mattebok i taget antar jag.
Jag ska lyssna på min kropp eftersom den bevisligen har bättre koll på hälsa än min hjärna.
Jag ska få fram en riktigt svart råtta.
Jag ska tävla i en internationell smyckestävling.
Jag ska bli publicerad
Men som sagt, inte nyårslöften, jag tänker långsiktigt :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor