Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 908 ggr
sweetish
0

Burar och akvarium köpes

Söker efter burar eller akvarium passande råttor. Om ni har något till salu och bor i Uppsala trakten hör av er! :) Antingen här i tråden eller så skickar ni ett meddelande till mig personligen.

Itchy
0

råttor ska inte bo i akvarium…

You can't spell Bitchy without Itchy

sweetish
0

för att? har haft mina råttor i akvarium med bra luftcirkulation inga problem där :) så länge det är ett lite högre akvarium spelar det ingen roll vad jag vet.. Kanske skulle se det mer som ett terrarium då kanske men terarrium/akvarium tror de flesta förstår vad jag menar om det är råttor jag ska ha i det :)

gulzebra
0

Fast ju högre akvarium desto sämre luft i botten.

Kan däremot inte hålla med om att råttor inte kan bo i akvarium. Man får helt enkelt ha ett så lågt akvarium som möjligt, och så med en gallerbur ovanpå - för att få så bra luft som möjligt men ändå inte inskränka på klättermöjligheterna. Har haft så själv och har aldrig haft problem med dålig luft, men då har det alltså gällt låga akvarier på max 30 cm höjd. Onödigt dock, då kan man ju lika gärna satsa på en hög gallerbur direkt istället :P Med vissa undantag förstås - själv skulle jag lätt skaffa akvarie med galleröverdel om jag bodde dragigt tex, helt enkelt för att skydda råttorna från draget.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

sweetish
0

Jo men det finns knep att fixa luftventelationen i ett högt akvarium också. :) Men det var inte det denna tråd handla om. Utan hör av er om ni har något akvarium eller burar som ni vill bli av helt enkelt. Haft råttor i flera år och tycker jag har ganska bra koll på hur de mår som bäst så det behöver ni inte oroa er över. :)

gulzebra
0

Lite mer OT, sorry för det - men jag måste bara få fråga vad det är för knep? Borra hål säger sig självt förstås, är det det du menar eller menar du andra knep? :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

sweetish
0

Det är det enda knepet jag vet om. Tror inte det går att lösa på annat sätt om man inte vill riskera att det blir för dragit istället som man gör på terrarium kan man ju annars fixa det med slangar men jag tror inte att det funkar för råttor tyvärr.

myismyname
0

#6 Det är ingen risk att akvariet blir för väl ventilerat :) Jämför bara med en gallerbur och ventilationen i en sådan. Det drag råttor är känsliga för är då det drar kring exempelvis ytterdörrar eller fönster - luften i ett rum och i deras bur ska strömma så fritt som möjligt. :) Kort sagt - för dragigt blir det inte om du ex. borrar för många hål. :) Ju bättre ventilation, desto bättre.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

myismyname
0

(Lite OT kanske…)

Grodan
0

tips: sök akvarium, terrarium på blocket o reptinet - där hittar jag alltid mina… Skrattande ibland gratis!!! (gratis är gott!)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

sweetish
0

#7 Jo men på terrarier så blåser de in luften och har oftast det ihop med vatten vilket skulle göra att luftfuktigheten blir way too high för vad råttor. Tror inte de uppskattar att bo i ett klimat där det blir kondens på akvarierutorna t ex ;) Men jag förstår vad du menar. Ju fler hål desto bättre ventilation så klart :)

#9 Ska ta och göra det. :)

Grodan
0

#10 är det regnskogsterrarie som har så? jag kan inte terrariestik, men mina råttor skulle behöva högre luftfuktighet!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

myismyname
0

#10 Jaså, det är så du menar! Då förstår jag precis :)

[Dandelion1000]
0

#0, jag har ett terraium hemma som du skulle kunna få. Det är med skjutglas och de har fungerat perfekt till mina råttor som reservbur. Då hade jag klätt in terrariumet i hönsnät så de kunde klättra.

Har även en voljär som är ca 1000x1600x800. Den är nästan som ny, bara använd i ca 4 månader. Köpte den för 1500 och säljer den för 900 kr

Puck-kam@hotmail.com

Finns i Bålsta

// Kamilla

zickan
0

står ett ca 200l akvarium här hemma som är sprucket men lagat av glas och silikon. haft möss i det. skänkes mot hämtning i virsbo

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.