Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 906 ggr
Thirre
0

kull från Granathens

Födelsedatum: 18 november -09 

4 honor; Amber, champagne, agouti och förhoppningsvis chocolate agouti. 2 agoutihannar. Släta. Bär ej på dumbo.

Sex födda, sex levandes vid fyra veckors ålder.

Fader: Shannaras Jordrök, s/ba eubk, 2/4-08 

Moder: Trollbunden, cinnamon, 17/2-09

Parningens syfte var att bibehålla och bevara de underbara egenskaper som sällskapsråttor och flockdjur de båda råttorna har och bär på. Förväntas bli pigga och alerta råttor som tycker om att arbeta med skallen och antar utmaningar med glädje men ändå vara lugna och gosiga när det önskas.

Ungarna är i ena stunden studsbollar för att i nästa ligga och mysa. De har sett mig som en extramamma och lektant, sitter förväntansfullt klistrade vid gallret varje gång jag närmar mig. De kastar sig över all sorts mat och är vana vid det mesta. Dock har de inte blivit pysslade med av andra människor vilket man kan behöva tänka på när man får hem en liten från denna kull, utav mig har de blivit pillrade på från första dagen och flera gånger om dagen.

De är födda här hos mig och kommer få uppfödarnamnet Granathens på stamtavlan. De kommer registreras i Srs så fort jag får hem de stamtavlor och reg.bevisen jag beställt. En unge från mig kostar 300:-

De finns i Mariestad, 20 mil från Göteborg och 30 mil från Stockholm. Hjälp med transport till de nämnda städerna eller orter på vägen dit kan möjligen ordnas. Jag kräver telefonkontakt vid slutlig tingning.

Ring mig på telenr. 0501-121 18

Jag har sedan tidigare skapat en tråd om denna kull men då den infon inte är helt korrekt skriver jag en ny. Jag vill även att de som har varit i kontakt med mig och är intresserade skall höra av sig på studs, annars finner jag nya hem åt dem. De fyller ändock fem veckor idag.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Thirre
0

Denna tråd behöver inte låsas.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Thirre
0

*putt*

går även att nå mig via mail, denna sida osv..