Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 634 ggr
idisen95
0

Hjälp Elli ROSSLAR

Nu när jag tog ut mina bebisar märkte jag att elli låter hemskt som en kaffekokare alltså rosslar hon ska jag ge dom te utan jkoffein och ha det varmt och fuktigt hur får man det varmt och fuktigt???

idisen95
0

roobos te heter det*

idisen95
0

putt

teachingbirds
0

Vrid på ett närliggande element på full värme och lägg blöta (inte dyngsura) handdukar på, så ökar det luftfuktigheten i rummet. Står de nära nåt fönster så det kan bli drag, eller har hon varit utomhus nyligen? Roiboste är bra, lägg gärna i lite honung och citron oxå så blir det både godare och nyttigare! Se till att teet är ljummet, inte för varmt, om du kan droppa det på insidan av din handled utan att det gör ont är det ungefär lagom. Och se till att byta te varje dag så det inte blir dåligt.

idisen95
0

ok tack :D då ska jag fixa handdukar efterv jag städat buren :)

Terato
0

Oj, jag måste säga att om hon låter som en vattenkokare så är det hög tid för ett besök med veterinären. Då behöver hon antibiotika för att bli frisk igen.

Men för övrigt tycker jag att du ska lyda techingbirds råd. Det är väldigt viktigt med en ren och framför allt varm bur när djuren är sjuka. Kom ihåg att byta vattnet ofta och att ge en bra kost!

Kost med extra antioxidanter(bra för immunförsvaret) är:

Lax
Ärtor
Tomat
Nypon

Fast i det stora hela är det så att din råtta behöver en massa näringsnyttigheter för att klara sjukdomar bättre. Fråga någon förälder om nyttigt matiga saker. Du behöver mat från alla mineral- och vitaminkällor för att ge en allsidig kost.

Lever, Broccoli, Spenat, ägg är andra exempel på mat som är fyllt av nyttigheter. Läs på!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

teachingbirds
0

Om du inte har tyg i buren så är det hög tid att lägga in det nu oxå, det gör ju att de kan boa lite extra och hålla värmen.

idisen95
0

hon har tyg , och e frisk nu tack för hjälpen