Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 889 ggr
[manda94]
0

2 honor till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är nu tvungen att sälja mina två honor, Selma och Tora, pga allergi. Jag har märkt att jag har blivit förskyld väldigt ofta den här terminen, och när jag fick svar från allergiläkaren så förstod jag varför. Jag har också två hanar, men med dom funkar det bättre, jag blir aldrig allergisk när jag är med dom, konstigt, men så är det. Så det enda jag vill nu är att dom kommer till ett bra hem, som kan ta väl hand om dom, och som har en viss vana om råttor.

Födelsedatum - 15/1 2009, dom är syskon.

Färg, teckning och hårlag - Selma = black patched roan, Tora = black striped roan, det tror jag i alla fall.

Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v) - vet ej

Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning - vet ej

Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning - vet ej

Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning - se ovan

Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo - jag gjorde som många dumma råttägare gör från början, innan de är riktigt pålästa, alltså köpa råttor från ett zoo, Bromma zoomarknad blev det i mitt fall.

Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Selma är inte särskilt handtam, visst går det att lyfta henne, och leka lite med henne, men helst vill hon bara springa runt i mitt rum, det gillar hon. Hon nafsar ibland, men då är det oftast för att jag har kommit för hastigt mot henne. För man måste ta det försiktigt med allt man gör, hon kan vara lite skygg. Fast det känns ju knappt när hon gör det. Jag försöker få bort det, och jag kom långt, men den här terminen har det hänt en del saker, så jag har inte hunnit lyckas helt.

Tora däremot är jättesnäll. Hon tycker om att vara i mitt knä och mysa, det går lätt att lyfta henne. Hon nafsar aldrig, ja, helt enkelt en väldigt gullig råtta tycker jag.

Dom båda två gillar varandra väldigt mycket, och leker ofta, så jag tänker inte sära på dom. Dom har provat några gånger att leka med min kompis råttor, och brukar funka jättebra. Vi har också ofta varit på promenad, det gillar dom verkligen.

Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - Jag vill inte ha några pengar för dom, jag vill bara väldigt gärna att dom får ett hem där dom trivs. Så om du har lite plats över får du gärna ta dom, om du vet att det skulle passa dig. Men det ingår ingenting, för buren har jag fortfarande användning av.

Ort där råttan/råttorna finns - Söder om Stockholm.

Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus) - mandaasblom@hotmail.com, om du vill kan du också få nr, men i ett mejl då.

Oj, det blev visst ganska långt det här inlägget..

[manda94]
0

Snälla, är det ingen som kan ta hand om dom?

[manda94]
0

Okej, jag har hittat ett hem :)