Zafira och Semi
Ändrade planer, Tänkte först para råttorna brina och lennon men synd nog började brina bitas vilket inte var så kul så det blir inget med de två.
Men den 1/3-2010 planeras det att sätta ihop råttorna Zafira och Semi. bilder på dem finns på hemsidan: rattor2009.cybersite.nu
Zafira:
En mycket snäll dam som inte har visat dominans eller liknande. Har då verkligen en mjuk päls, Hon är dumboörad och har slät päls. Black husky roan.
Kommer dock från djuraffär men hon är verkligen trevlig så vill skaffa kull på henne.
Semi:
En snäll grabb som gärna sitter stilla på axeln och gärna sitta som en rund boll :)
Han har ej visat dominans eller liknande. Han är en rexad siames med dumboöron :)
Är köpt Privat men är grymt gullig och snäll :)
Vill kolla om det blir en bra blandning,
möjliga färger i kullen??
Är dock dålig på genetik så :/

Ja, alltså, det beror på vad de bär på gemensamt.
Bär de inte på nånting gemensamt blir det bara black i kullen.
Om han inte är någon typ av tickad point, då.
Alltså, man måste veta vad föräldrarna har för nåt bakom sig för att man ska kunna veta eller åtminstone gissa vad det blir av ungarna.
Läs på lite genetik, tycker jag:
http://rattsallskapet.se/html/artiklar.php
Kan nästan svära på att jag redan har gett dig den länken, men alltså, läs igenom det där och försök begrip dig på det. Sen när du har gjort det kan du skapa trådar med frågor om det du inte förstod. Det blir så drygt att försöka förklara något för nån som inte kan ett dyft om genetik. :P Nästan omöjligt är det faktiskt! Och jag tycker nog att ska du hålla på med uppfödning bör du ju ha koll på åtminstone grunderna i genetik.
Älskar mina stora små vänner..