Inte världens roligaste julafton direkt... (OT)
Hehe.. Såhär kul har vi haft det :P
Julafton: Vi märkte att Kajza blödde massa från tassen efter att ha varit på tomten, kollade och hon hade ett rejält djupt skärsår mellan tårna, hade verkligen kluvits och djupt var det. Vi lade om det lite och åkte in akut till Bagarmossens akutmottagning, klockan 10 på kvällen. Där kollade dom på det och sa att det absolut måste sys, men att dom hade så himla många akuta operationer då så vi skulle ändå få vänta hela natten typ, så det var bättre om vi gjorde det dagen efter. Så hon fick ett bandage och en tratt över natten.
Juldagen (idag): Vi åkte till Albano (som är lite närmare) vid typ 10 och fick vänta i ungefär 3-4 timmar. Sedan tittade dom på henne och sen fick vi lämna henne där eftersom dom behövde söva henne för att göra något. Vi åkte hem och väntade och åkte tillbaka vid 6 för att hämta en groggig nyvaken liten Kajza med en stor tratt, stygn mellan tårna och en fin julstrumpa. Stackarn är alldeles förvirrad och fattar inte vad hon ska göra med tratten. :P Så nu måste vi byta hennes bandage varje dag i några dagar och så ska hon knapra piller i några dagar också. Lillan :( Inte ett trevligt sätt att spendera julen asså :(
Men annars har julen varit helt ok! xD Har ni råkat ut för några missöden vid jul? Verkar alltid som allt ska hända precis när man inte vill att det ska hända.. Iof vill man väl aldrig att sånt här ska hända..
Men hon fick iaf en fin julstrumpa av veterinären :)
Ojdå, krya på dig, Kajza!
Här har det konstigt nog inte skett några större missöden under jul :O Det brukar göra det, men i år gick det mesta enligt planerna, förutom att lite av min sushi råkade frysa i kylskåpet då den hamnade för nära själva kylaggregatet (= inte bra då sushi förstörs om den fryser). Menmen, det var bara lite längst ut på en del rullar, så det gick bra ändå! :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

här höll det på att sluta illa då vovven i sin iver över sitt julklappsgrisöra höll på att välta julgranen över sej >_<
men hoppas att Kajza kryar på sej sart :)
You can't spell Bitchy without Itchy
visst hände det något tråkigt för mig med just på julaftonen, mina 2 sista av 10musungar dog runt lunch den 24de (och de var födda den 21de)
det märks att mushonan är deprimerad (ligger väldigt mycket i min hand och sover) hon är inte aktiv på samma sätt som innan och hennes kamrater gör allt för muntra upp henne just nu
Aw stackars liten :(
Krya på sig snabbt!
#3 Huvva, vad tråkigt! :(
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Jag vet inte om man kan kalla detta för missöde, i så fall en planerad sådan. Dock var inte efterföljderna beräknade..
Jag opererade ut en visdomstand på käkkirurgiska i tisdags och tänkte att det inte skulle vara så mycket värre än att dra ut en visdomstand vilket jag har gjort två gånger. Men se där, det var det inte! Jag fick med mig ett infopapper hem där det stod att svullnad når sitt max efter två-tre dagar och klinga av efter en vecka, att man kunde ha svårigheter med att gapa, att man skulle äta flytande föda utan matbitar de första dygnen, att smärtan är mest intensiv de tre första dagarna och att man kunde få feber. Med min tur så fick jag ju allt de som de tog upp på lappen, en väldigt otrevlig och ihärdig smärta kombinerad med stor svullnad var det mest enerverande. Sedan kan man ifrågasätta hur smart det var att göra ingreppet så nära inpå jul.. Jag "syndade" lite och åt en del julmat i torsdags och fredags, inte någon gång har den maten varit så god som då då jag inte hade ätit mat på flera dagar, men fick betala med konsekvenser likt extra ont..
Jag fick även litet extra bråttom på julafton då jag var försenad och min syster stod utanför och väntade. Jag skulle borsta tänderna och gjorde som jag brukar göra, köra in tandborsten längst bak till visdomständerna, och glömde att jag hade stygn i käften. Jag drog ett par drag och slet i trådarna. Det gjorde ont och började blöda.. Tror även att jag drog loss ett stygn..
Men i övrigt har min jul varit väldigt bra. (om man bortser från alla efterförljder av ingreppet och reaktioner på att inte ha kunnat äta ordentligt som matthet, trötthet och huvudvärk.)
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Är i sälen och har firat jul med pojkvännen och hans släkt, och igår bröt kräksjukan eller magsjukan ut.. tre st ligger och mår dåligt, och jag börjar må lite dåligt också, men vägrar ligga och spy iaf. Tråkigt att det skulle komma nu när man är på semester!