Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 808 ggr
mizzive
0

Hon koiperar min sida! Gah!

Måste bara skriva av mig lite! Jag har en liten sida om mina råttor och om uppfödningen. Nu är det så att en tjej som köpte två råttor från min första kull håller på att göra livet surt för mig hela tiden.

Hon har nu startat en egen uppfödning (visst jättekul) men hon bryr sig inte ett smack om vart ungarna hamnar. Sist hon hade en kull och inte fick iväg alla så skänkte hon dem till mitt förra jobb (en skola)som dissekeringsdjur. Detta tycker jag är hemskt. Hon gör en massa saker som jag tycker är fel och som jag också har sagt till henne.

Hon blir arg, pratar inte med mig på ett tag. Sedan om hon får problem så sms:ar hon igen.

Jag svarar alltid för jag tycker att hon bör få lära sig och såklart för råttornas skull.

Nu har hon börjat vara inne mkt på min sida. Så fort jag gör om något eller lägger till någonting så gör hon likadant på sin sida.

Irriterande!

Hur ska jag göra?

Absinthe
0

Känna dig smickrad att hon vill ha det som du på hemsidan. Du kan nog inte göra så mycket mer än att säga till henne att hon får sluta kopiera dig om du tycker att det är jobbigt.. =)

Falurven
0

Som ovan då. Sen om hon inte lyssnar kan man alltid anmäla eller hota att göra det, eftersom det är brott mot upphovsrättlagen :)

Mvh Nathalie

Zolah
0
Grodan
0

Det är en jobbig sak faktiskt. Jag fick svar från en jag trodde stulit från mig att hon inte gjort det och att jag är paranoid. Nu vet jag dock att alla stjäl av varandra. Speciellt det skrivna ordet. Jag läser överallt saker jag själv skrivit. Folk som har fått äran att fiska ur mig matnyttig info skriver ord jag sagt.

Så precis som Absinthe säger i #1 får man känna sig hedrad.

Tyvärr är det så vanligt att ta med ena handen och slå med den andra i råttvärlden och trenden att tala om att "jag snor det här från dig" eller "stulet från xx" samt givetvis uppmuntra och ge bekräftelse till de som man stjäl ifrån. Jag försöker vara noga med det. Tycker det är skoj, fast idag har jag inte stulit speciellt mycket av andra…

Stjäla kan vara synonymt för låna, inspireras av, bli upplärd av mm

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️