Var är hussarna?
Slogs av en sak, att det verkar så mycket vanligare att det är tjejer som är råttägare, uppfödare och även i majoritet här på forumet. På Luciautställningen var tjejer också i definitiv majoritet.
Vad tror ni att detta kan bero på?
Jaa det har jag med tänkt på, även om jag tycker att det ''borde'' vara killar som har råttor för att ofta är tjejer rädda för råttor.. (rätta mig jättegärna om jag har fel, för jag har träffat fler tjejer som ogillar dom än gillar dom xD) Innan trodde jag alltid att råttor var en ''killgrej'' , och att det var bara några tjejer som har råttor.. men oj så fel man kan ha ._.
Sen har jag sett här på iFokus, sånna tjejer som inte alls serut som ''rått-typen'' har råttor, sånt tycker jag är rätt skoj :D
Inte för att det direkt finns en ''typ'' för dom som har råttor, men sånna som inte alls serut att gilla råttor, har det ;P
Ja, ni får tycka att jag är knäpp som tänker sånna här saker, haha..
Små stjärnor lyser också i mörkret.
jag är iallafall här, jag har en teori om varför det är mest tjejer på forumet etc
vi killar är inte så mycket för att öppna oss och prata om allt utan bara skriver om vi behöver tips och råd (stor del av oss killar alltså inte allihop)

Kanske är så att killar inte vädrar sitt intresse på samma sätt som vi, typ inte går på råttträffar, pratar med folk på intresse-siter osv.
Att de helt enkelt är intresserade, men inte är det på ett lika socialt sätt.
Bara spekuleringar :P
Min pojkvän har ju blivit råttsmittad av mig, och umgås med råttorna lika mycket som mig, men hänger inte på råttsidor osv, däremot tycker han det är intressant att lära sig mer om saker jag berättar om gällande råttorna. Dock fick jag med mig honom på Luciautställningen, det var inte vidare svårt iofs, men ändå :P
Haha ja men då är det inte bara jag som tycker att de lyser med sin frånvaro då :)
min polare har sin råtta som sällskap, därefter är inte han intresserad av att diskutera de Xd han tycker mitt tjöt räcker :P