Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 652 ggr
WithinTemptation
0

Dom ratar sin hängmatta...

När jag städade buren idag så passade jag på att tvätta deras nerkissade hängmatta. Men när jag hängde upp dig igen efter den torkat så ligger dom inte i den…. Dom tränger ihop sig i en liten hängmata dom också har. Hur kommer dom sig att dom inte hänger i sin gamla favorit hängmatta? Är det för att jag tvättat den?

imilija
0

tvättade du i tvättmaskin? det kansek lukar för starkt av tvättmedel och sånt?

mikeiko
0

Jag använder oparfymerat tvätt- och sköljmedel, och har inte haft problem med tvättad hängmatta…så jag undrar lite som #1, var det parfymerat tvättmedel? Kan ju vara det i så fall.

WithinTemptation
0

Jag handtvättade den… Men dock med parfymerat tvättmedel. Vad ska jag göra nu då för att få bort den lukten?

Allamej
0

Ge dom lite tid, dom kommer att krypa upp i den förr eller senare. Jag beklagar men om du viker dig som ett korthus för dom nu så kommer du att vara väldresserad väldigt snabbt.

Om jag grabbar tag i en handduk som ser ut att bli en bra hängmatta, trots att den har tvättats på människorvis så slänger jag in den. Inget hymmel och inga problem.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

WithinTemptation
0

#4 - Menar du att jag fjäskar för mycket för mina två fyrbenta vänner? :D Visst, det ligger något i det. Men eftersom jag är så pass ny på råttor så känns det bättre att fråga mycket annars lär man ju sig inte…

Kollade precis in till dom och nu har dom lagt sig där. Så det kan ju inte ha varit så farlig… :)

Allamej
0

Råttor är smarta, dom lär sig direkt vissa saker och det som fastnar fortast är sånt som är bra för dom, som gör att dom får sin vilja igenom.

Man ska inte falla för tricksen… jag har gjort det med alla mina djur en gång och en annan… så nu sitter jag med en katt som pissar inne om hon inte får sin speciella mjukmat…

Jag hade gallergnagande råttor men det botade vi, jag har undulater som vet att om man låter som en kråka tillräckligt länge och tillräckligt högt så får man gå ut…

Och ja, jag skulle vara en hejjare på agility… men jag tror det är mot reglerna att råttan leder och människan springer banan

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

WithinTemptation
0

Att råttor är intelligenta visste jag. Och att dom säkert försöker med en massa fula tricks ibland. Men det har jag inte alltid lika svårt att se. Så om jag tänker efter så daltar jag nog inte så värst mycket med deras beteenden så utan jag frågar vissa saker här så jag kan förstå dom lite bättre och veta hur jag bäst hanterar vissa saker. Frågar jag något här så är det för att jag är osäker på vad/hur jag ska göra och då känns det bäst att fråga dom som gått före mig och kan mer om råttor. Så tack för att du delar med dig av dina erfarenheter, dom kan säkert vara behjälpliga för mig också!